We zitten alweer in bangkok - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu We zitten alweer in bangkok - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

We zitten alweer in bangkok

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

28 Maart 2007 | Laos, Luang Prabang

Hallo...

Even wat updaten :) morgen nog een verhaal hoor

Hier een berichtje van 2 mensen met een dubbel gevoel.

JeeJ weer naar huis :( :) helemaal niet LEUK :( :( we kunnen wel janken.

Gelukkig hebben we nog een aantal dagen om te genieten van de warmte + 35c en een zwembad en een heerlijk warme kamer rond de 28 graden! (bangkok)

Dan denk je ga in een airco hok slapen hebben we ook gedaan hoor 3 dagen... alleen die klap is zo groot de volgende morgen en je keel gaat er zo auw van doen.

Zow dat was dat.

Nu weer terug de tijd in naar LAOS.

Vandaag vroeg op om de bus te nemen naar oudem xai. We komen om 10 voor 8 aan bij het bus station daar staat de bus alklaar half afgeladen.. Wij kopen nog snel een kaartje aan het loket om daarna ergens achter in de bus plaats te mogen nemen. 10 minuten later zit de bus VOL. Er komen weer een paar passagiers nee vol is niet vol er komen gewoon een paar plastic stoeltjes te voorschijn die in het gangpad worden gezet. Het is nu 8.15 en de bus zit nu nog voller dan zo net. Er komen weer mensen aan.. ja hoor die kunnen er ook nogwel bij met ze alle voor in staan bij de chauffeur. 8.30 Rijden we eindelijk weg Yes gelijk een lekke band!! Naar de plaatselijke bande specialist... bus wordt volbelade opgekrikt en er worden wat banden verwisseld. 9.15 we rijden eindelijk het stadje uit opweg naar oudem xai. onderweg pikken we nog wat mensen op past er toch nog wel bij :) De chauffeur heeft wat tijd goed te maken dus geeft plank gas op de rechte stukken en doet het wat rustiger aan in de bochten. Dat heeft een positief effect voor de passagiers met anorexia want er wordt volop gekotst!!!!! :D :D

Na 2 uur stopt de bus voor een pi(s)t stop. Alleen het vreemde is de buschauffeur zoekt een paar tangen en schroevendraaiers en duikt onder de bus. Vervolgens moest iedereen eruit en hij laat de bus 20 M rijden en drukt vervolgens het rem pendaal in. Oke normaal verwacht je de bus stopt in een keer... deze kwam rustig tot stilstand met een lang olie spoor..... wat bleek nou de remmen waren lek!! maar ja schouders werden opgehaald en wij de bus weer in. Na 3 uur kwamen we eindelijk aan in oudem xai.. We hadden verwacht dat we om een uurtje of 3, 4 zouden aankomen maar we waren er al om 1 uur. We hebben maar wat gegeten en vervolgens onze reis voortgezet naar pak mong. Dat ligt ergens 120 km boven luang prabang. Om 2 uur staan we klaar om de bus in te stappen... Ow het is geen bus het wordt achter op zitten in een jeep. Eerst de chauffeur even helpen met inladen.. Er gingen dus 4 zaken met sinansappels 2 met knoflook en 2 met uien van 40 kg perstuk op het dak. Op het gemakkie rijden we het busstation uit. Opweg.. nou niet helemaal want we moeten nog 3 ijzeren kisten ophalen die ze met ze 3e moeten tillen... en waar laten we die.. 1 kan er nog wel op het dak en de andere 2 kunnen wel tussen onze voeten staan. Op het moment dat we wegrijden begeeft de bladvering aan de rechter kant het en wat doen we dan we halen onze schouders op en kijken er een paar keer naar en rijden weer door!!

Om een uurtje of 5 komen we aan in pak mong waar we op zoek zijn gegaan naar een slaapplek. Deze was echter snel gevonden omdat het dorp uit een weg bestond met 5 hostels en 5 restaurantjes. Ze vroegen weer schrikbarend hoge prijzen voor een plank met een matje gewoon 5 euro voor 2 personen. Dus wij maar aan het onderhandele hostel nummer 1 lachte ons uit en zij gaat jullie toch niet lukken nummr 2 was te smerig voor worden nummer was aardig maar echt heeel ranzig. nummer 4 was oke maar te duur en dat mens wilde niet onderhandele stak haar neus in de lucht en liep weg. Dan maar naar nummer 5. Daar was een heel aarig vrouwtje wat helemaal kon begrijpen dat westerlingen van een lekker matras houden. Dus ze vond het wel oke als we voor 3 euro bleven slapen. Dus we namen de kamer voor 2,50 :P. We hadden wel een badkamer.. een bak met water en een gat in de grond ;) en een tv. Wat doen onie en steef nou als een kamer vies is en toch lekker willen slapen. Dan drinken we eerst een paar sappies en proberen dan te gaan slapen. Wij een fles lokale lao lao gekocht. soort zelf gestookte rum. Na wat glazen rotzooi waren we aardig de wegkwijt. Steef is er behoorlijk ziek van geweest. We waren half vergiftigd door dat spul. Onie liep te kwijlen en steef te kotsen :) en om half 10 waren sliepen we heerlijk.

De volgende ochtend om 7 uur opstaan.
Wat geen probleem was hoor! we hadden alleen een vage nasmaak. net of je zo chemische smaak in je mond hebt.
Even ontbijten en kijken met wie mee kunnen rijden naar luang prabang.
Om 8 uur ging er een vrachtwagentje die gebruikt wordt als persoonsvervoer. 2 banken aan de zijkanten en op het dak alle rotzooi. We begonnen met 2 passagiers.. en in ieder dorp kwamen er wel een paar mensen bij.. we eindigden met 30 man.. en zo sta je om 11 uur in luangprabang. Daar namen we een tuk tuk naar het guesthouse waar we vorige keer geslapen hadden.

We hadden al gemerkt dat er veel westerlingen rondliepen in luangprabang maar dat het zo erg zou zijn in het hoogseizoen hadden we niet verwacht!!!
Alle prijzen waren verdubbeld. De lokale mensen waren helemaal in trans en dachten nog maar aan 1 ding en dat is GELD. Dat was wel even schrikken als je ergens voor de 2e keer komt en het is zo veranderd. Gelukkig was het Noorden niet zo erg als hier.

Zo morgen meer verhalen nu naar de tandarts en naar de bios.

Groetjes van uit het maar al te warme
Bangkok.

Ons

• 28 Maart 2007 - 12:14

Wouter:

Wattttt????? je gaat daar tog nie naar de tandarts!!!!!! stelletje mafkezen, wete ze daar wel wat het is?? wacht gewoon nog een paar nachies man.
    Gaan jullie dalijk de pijp uit die laatste paar dagen!!!

Teveel van die rum gedronken denk ik "-)

Nou best, lekker naar de bios en sla die tandenboer maar over.

Have fun

• 29 Maart 2007 - 20:52

Jos:

Nou Wout die tandarts schijnt wel mee te vallen. Eerste klas behandeling voor weinig. Je buurvrouw schijnt er maar een slager bij te zijn.

Ik neem zaterdag wel een winterjas voor jullie mee, dus geniet nog maar even van het warme weer.
    mazzel

• 04 April 2007 - 18:01

Corinda:

heyy leonie, ben je nu al terug?? balen he? ken dat gevoel mis het nog steeds elke dag. en nou weet je zeker niet wat je wil gaan doen voor werk hier in nederland?
    ik wuil ook in september / oktober naar caombodja, vietnam, laos, maleise en de filipijnen. daarvoor moeten we echt even afspreken hoor! kan ik je even om raad vragen ha, ha. nou volgens mij heb je echt een te gekke reis gehad heb er net nog een aantal doorgelezen en je foto's bekeken. zucht... wat doe ik hier in nederland.. snik...
    hey wil je me terug mailen op mn email: muisholdermans@hotmail.com
    dikke zoen en afkikse he...