Onderweg naar Laos de tijd vliegt :( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Onderweg naar Laos de tijd vliegt :( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Laos de tijd vliegt :(

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

07 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

saawaatdiieee

Zuster gefeliciteerd met je rijbewijs!!!!

Hier even een update van onze gebeurtenissen.

Op het moment zitten we in chiang kong aan de andere kant van de rivier ligt Laos waar we zo heen gaan.

Koh Lipe....

Zo heet het eiland waar Onie 2 jaar geleden heen is geweest.
Het was toen een mooi vredig plekje met wat een handjevol toeristen een paar barretjes en een paar guesthouses en een relax sfeertje.
Waar geen straten liggen alleen maar een paar zandweggetjes.

Wij gingen ook volgoedemoed erheen om een weekje te chille in de zon.

In de haven aangekomen bleek er niet veel veranderd te zijn na de tsunami er was alleen boulevaard aangelegt waar niemand komt.
De vissers huizen waren nog steeds met de grond gelijk! Er vaarden alleen boten af en aan om de toeristen naar diverse eilanden in de buurt te brengen.... daar stonden ze gewapend met wappers en grote hutkoffers zelfs de beautycase ging mee... dat moet mee in een speedboot waar via 2 andere boten in moet klimmen :D
Het was een speedboot voor 45 personen er gingen er vandaag 60 in. volgas de haven uit en binnen een uurtje waren we bij koh lipe. Daar werden we overgeladen op een longtail boot om ons naar het eiland te brengen. Daar moet je van de boot afspringen rugzak op je rug en lopen over het strand naar een hotel of guesthouse. We kunnen je vertellen het is een mooi gezicht als annie met haar mega koffer door het mullezand vloekend en al een weg vindt.

Oke wat bleek dus het massa toerisme was zich hier ook aan het ontwikkelen er waren nog geen wegen maar wel veeeeeel meer barretjes, ladyboys, restaurantjes etc. De prijs was ook flink omhoog gegaan. bamboe hutjes waren vanaf 350 tot 2000 baht! en dan heb je een matras in een bamboe hutje met een hok als douche! gelukkig was onie op dreef en heeft het hele eiland rond gelopen en kwam terug met als resultaat dat we konden slapen voor 200 baht ;) dat is 4 euro. (aan de zee) en dit was de laaste goedkope plek op het eiland anders kan je in een tent slapen voor 300 baht of in hutje vanaf 600 baht.. en daar waren er nog maar een paar van en de boten bleven maar komen.

Zo genoeg negatieve dingen.

We hebben ons daar prima vermaakt! s avonds cocktailtjes overdag zonnen en hangen in je hangmat :D en zwemmen natuurlijk.
Het werd alleen maar drukker op het eiland dus zijn we naar 4dagen terug gegaan. In een speedboot van 45 personen waar er uiteindelijk meer dan 75 ingingen... soort spitsuur in de metro! Of die apen het wisten de zee was ruig. dus de meeste mensen hadden een prima rugmassage gehad en we klapten soms zo hard op de golven dat het net leek of de boot in 2e brak. Gelukkig zijn we veilig aangekomen in de haven en zijn met een mini bus terug gegaan naar hatyai duurde 2,5 uur daar hebben we s'avonds de nachttrein gepakt naar Bangkok. Weer 17 uur zitten en slapen.

In Bangkok moesten we 2 dagen wachten voordat we de trein naar changmai konden nemen (alles zat vol) Bangkok leek wel een kermis. Alleen maar idiote toeristen met de gekste kleren en outfits om gezien te willen worden.
In bangkok zijn we naar de film geweest smoking aces was een goede film! Volgende keer nemen we onze oordoppen mee, het geluid staat er zo fucking hard.

Zaterdagavond de nachttrein in gewapend met bier en vodka en loempia's zijn we begonnen aan onze laaste maand :(

In changmai hebben we weer uren gelopen over een zondagmarkt en de dagelijkse nightbazar. We hebben daar nog wat leuke souveniers gekocht.
We hebben nog wat verkopers boosgekregen die niet meer wilde onderhandelen met ons. Het gaat namelijk zo:
Onie en Steef staan voor de marktkraam zien een leuke tas vragen hoeveel het is meneer zegt voor jullie 1500 baht want is speciale kwaliteit. Wij zeggen alleen tssssk dus meneer gaat lager naar 1000 baht. Wij gaan lachen en zeggen zoveel?????? Dus hij zegt oke wat willen jullie ervoor geven? Na kort overleg komt er een scherpe prijs uit 500 baht. Dan gaat meneer raar kijken en zegt dat kan niet bla bla bla dus hij zegt 900 voor jullie. Wij weer 500 en up to you. Dan beginnen ze tieren :D en wij lopen weg. Nu kun je denken tsja dan ga je hoger zitten met je prijs neuh doen wij niet. Want we betalen nog teveel. Want al die maandtoeristen die daar in hun zondagse pak rondlopen betalen gelijk 1000 baht en vinden het oke.

Het is trouwens wel gelukt hoor een tas voor 500 baht ;) nog een mooiere ook :P

Vandaag woensdag hebben we de bus genomen naar de grens waar we ons verhaaltje zitten te tikken en nu gaan afronden.

Zo dat was het wel weer even we gaan nu nog 2 weken door het noorden van laos trekken!
Dat houdt in lekker eten, fietsen, brommeren en heel veel hellloooww aanhoren die je met een grote glimlach toe krijgt geworpen :D

Wij gaan nu lopen naar de grens overgang!

Voor iedereen werkse en de foto's komen snel!

Groetjes van 2 reisverslaafden

• 07 Maart 2007 - 11:24

Amie:

ja reisverslaafden jullie krijgen er maar geen genoeg van he!!!!
    Jullie hebben weer een mooi verhaal!
    Geniet nog maar fijn, wat straks begint het echte leven weer hahaha....
    Ik ben weer benieuwd naar jullie foto's.
    Ik kijk er wel weer naar uit om jullie te zien!
    de tijd is wel tering snel gegaan zeg! Hebben jullie alles op film staan? He onie laat je het dan wel wat sneller zien!! Hahah die van je vorige reis moet je ook nog laten zien!Heel veel plezier voor de laatste weken!

Hele Dikke kus van Amie

• 07 Maart 2007 - 14:23

Milou En Maikie:

HEE Reisverslaafde!! Met ons gaat het goed hhihihhi... mag eindelijk auto rijden maikel heeft al plannen gemaakt ahhaha... maare eerst ff oefenen!! ik krijg de indruk dat als jullie thuis zijn ff weekie niks gaan doen fotos laten zien en zo en dat jullie weer het vliegtuig gaan nemen naar een ander land!! hahahahah.... ben benieuwed wat jullie allemaal gekocht hebben en naar de fotos enzo... nou heel veel liefs en Kusssieess van Maikel en Milou

• 07 Maart 2007 - 19:39

Jos:

He Taitaitjes. Binnenkort (Nu dus) Laotiaantjes. Weer aardig op dreef met reizen. Ik lees dat de plaatselijke middenstand ook weer blij is dat jullie opgekrast zijn. Kunnen ze de prijzen weer verhogen. Jammer dat het massatoerisme zo heeft toegeslagen. Aan de andere kant kan je zeggen dat het logisch is. Een retourtje Thailand en dan in goedkoop hotelletje en eten op straat is goedkoper dan 1 week Portugal. En je hebt altijd warm weer.
    Ik begrijp dat Laos nog steeds een rustoord is. Veel plezier in Laos en geniet van de rust en het lekkere eten.