Naar huisssssss - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Naar huisssssss - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Naar huisssssss

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

06 April 2007 | Thailand, Bangkok

Bijna naar huis....

Eerst even een verhaal afmaken!

Zo luang parbang was overspoeld met toeristen.. De prijzen waren ook allemaal verdubbeld...

Onie is op zoektocht gegaan naar een slaapplek met een normale prijs heeft maar 2 uur geduurd :) Steef heeft in de tussen tijd rustig gezeten en koffie gedronken :P

De dagen in Luanprabang vlogen voorbij. De mensen zullen weer blij zijn dat we wegzijn!
;) we hebben namelijk veel vrienden gemaakt op de nightmarkt daar.

Na 3 dagen hadden we het wel weer gehad en zijn we verder gegaan naar vientiane.

S'ochtends 5 uur op om de bus van half 7 te halen. Met een bus de bergen in is leuk, alleen als de remmen beginnen te roken.. en het naar brand ruikt in de bus is het wat minder. Maar goed we hebben het overleefd.

Vientiane was een DRAMA ! Er waren geen fatsoenlijke slaapplekken te krijgen dus hebben we maar een dure kamer genomen. De volgende ochtend zijn we verder gegaan naar thailand. Dat was nog een busrit van 20 minuten.

Eenmaal bij de grens van thailand gingen ze moeilijk doen over onze stempels... Rekenmachine erbij en tellen maar. Na een half uur kwamen ze er achter dat er niks te halen viel bij ons. Wij snel naar de trein om een ticket voor de nachttrein te kopen, wij kopen dus ff de laatste 2 tickets :D :D :D
Volgende ochtend komen we aan in bangkok schijnt zoals gewoonlijk de ZON.

We zijn gelijk maar begonnen met shoppen en dat hebben we volgehouden tot vrijdag middag.
Iedere ochtend optijd opstaan om ergens heen tegaan! Want in de middag was het te warm om te shoppe en we moesten natuurlijk ook aan ons kleurtje denken :)

Op de weekendmarkt ging onie bijna neer door de warmte! het was meer dan 45gr binnen en buiten was het rond de 35..
Gelukkig hebben we alles overleefd! en zijn een paar 100 euro lichter! en 30 kilo rijker!

Vrijdagavond... ons laatste sappie naar binnengiete en de taxi in naar het vliegveld. Daar loop je dan met een raar gevoel. We willen naar de incheck balie komen we er achter dat we maar 5 uur vertraging hadden. We krijgen wat eetbonnen mee ter compensatie alleen wie gaat er nou om 2 uur s'nachts uitgebreid burgerking en pizza eten.

Om 4 uur gingen we eindelijk boarden en we vertrokken om een uurtje of 5!!! grrrr.

Eenmaal op schiphol aangekomen werden we eruit gepikt door zo grijze douane man.
Zo waar komen jullie vandaan: jaa uh bangkok, oww zou ik dan jullie tassen mogen zien voor een klein onderzoekje (*&^#%$##@ grr oke geen probleem wij hebben toch niks aantegeven ;)
Tas ging door zo scanner heen en meneer vraagt hebben jullie toevallig dvds gekocht?????? uhm nou nee daar staan onze vakantie foto's op! oke dan is het goed fijne dag verder.
We lopen de aankomst hal binnen worden we opgevangen door een stel opholgeslage familieleden met ballonen.

Eeenmaal in maassluis aangekomen stierven we zowat van de kou! Het huis versierd met ballonen en slingers. schijnbaar hebben ze ons gemist ;)

Nu zijn we op het gemakkie aan het bij komen van onze reis en aan het solliciteren.

Nog een paar kleine feitjes op een rij.

We zijn afgelopen 6 maanden meer dan 500 keer uiteten geweest.
We hebben regelmatig beesten in ons eten gehad.
We hebben in meer dan 50 verschillende bedden geslapen.
We hebben soms een uur in de wind gestonken omdat je niet kon douchen.
We hebben het veels te erg naar ons zin gehad!
We hebben meer dan 12000 km afgelegd overland.
We hebben soms meer dan 20 uur achter elkaar gereisd.
We hebben meer dan 350 uur gereisd.
We hebben iets van 30 bijna dood ervaringen diverse keren met de bus, een keer met het vliegtuig, 1 keer met een speedboot die op brekenstond.
Steef heeft heel wat kakkerlakken vermoord. ze zullen nu wel hier en daar een plaag hebben.
We hebben veels te weinig tijd gehad om te reizen!!
Steef is maar 4 keer naar de dokter geweest en nog veel vaker is onie voor steef naar de dokter geweest ;)
Onie is maar 2 keer naar dokter geweest.
Onie heeft 2 keer de straat van heel dichtbij gezien.
Onie is ook nog aangevallen door een mango!
We zijn 4 keer naar de kapper geweest.
We hebben 10 mensen heeeel boos gekregen met onderhandelen!
We hebben 5 pakketjes van 12 kilo naar huis gestuurd.
Steef is 9 kilo afgevallen en onie 6 kilo.
We hebben al weer plannen voor een volgende reis ook al duurt dat nog even.
We hebben maar 2.500 foto's gemaakt en 3 uur gefilmd.
We hebben nog 2 weken een lastig maar gezellig persoon op bezoek gehad hahaha. ;)
We zullen nu ook wel wat dingen vergeten zijn maarja dat krijg je van al die dingen.

Wij willen iedereen bedanken voor de leuke reacties en het lezen van ons verhaal ;)

Tot de volgende keer maar weer !!

Dikke kus.

En de groeten.

Van Leonie en Stefan

• 07 April 2007 - 07:56

Petra:

dat zal ff tegenvallen in ons koude kikkerlandje, kun je ook nog 'ns gelijk paaseieren gaan zoeken en zo!! Zijn blij dat jullie het zo goed hebben gehad en ik sta er niet van te kijken als dit verhaal nog een vervolg krijgt maar dan nog wat langer en cerder weg. Voor nu lekker genieten van alle indrukken hier thuis. Hopen jullie snel een keer te zien, vraag me alleen af hoeveel tijd we in moeten ruimen voor zoveel foto's!! We spreken elkaar, groetjes dikke kus Alex en Peet