Update,,, - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Update,,, - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Update,,,

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

24 Februari 2007 | Singapore, Singapore

Hello

Hoe gaat het met jullie?
Met ons gaat het goed!Wij zitten nu weer in kuala lumper.

Om de mensen thuis alvast te voorbereiden voor als we straks thuis komen. We zijn niet aangekomen maar eerder afgevallen. Stef die wilde 11kilo afvallen en dat is nog gelukt ook haha en onie heeft nu al 7kilo achter zich gelaten. Dus schrik niet!Daarom gaan we nu effe flink shoppen want de kleren die thuis hangen kunnen we toch niet meer aan
Maar goed wat hebben wij de afgelopen dagen uitgespookt.

In kuala lipes aangekomen ben ik met de tassen in een koffiehuis gaan zitten en de jongens zijn op zoek gegaan naar een hostel. Na 1uur kwamen ze terug en was het tijd om een beetje te relax en voor de volgende dag een trip te regelen voor een jungle trekking. Nou ja voor de dag daarna want het vervoer was nog niet helemaal geregeld.

Dus de volgende dag was uitslaapdag. s'middag ging we stukje lopen. Maar een klein stukje want er kwam een Indiese man op de scooter langs en die vroeg of we wat bij hem kwamen drinken. Nou dat is nooit verkeerd. We waren vanaf 4uur daarzo tot 10uur. Het was super gezellig en veel geleerd van die mensen (over hun leef wijze) Roel die heeft daar een officiele naam gekrijgen :) !!SUNBOY!! Zo noemde de dochter van die man hem. Toepasselijk (als je laat verbranden en dan weer doorgaat zonnen :) )!We hebben daar ook super lekker gegeten af en toe pittig. Na een leuke avond was het afscheid tijd, maar nog niet helemaal want Sjaak stond erop dat we terug moesten komen na onze jungle trip.

De volgende dag op jungle trip.
2dagen en 1nacht het was super. Hoewel de jongens soms zoveel kletsen dat het net wijven zijn. zodat de dieren soms al lang weg waren voordat wij aankwamen. Maar ondanks dat hebben we bloedzuigers gezien hahaha. Neeuh we hebben slingerapen, vleermuizen gezien en nog veel meer beesten alleen hoe dat allemaal heten mag joost weten.

S'ochtends gingen we met een minibus naar een bootje waar we de rivier overstaken en vervolgens de jungle in te varen. Daarna een stukje lopen. Bij een huis stopten we om nog wat voedsel te halen voor onderweg. Daar kregen we ook wat les over fruit en hoe een rubberboom groeit en wordt bewerkt.
Daarna gingen we weer op pad eerst over een soort weg wat al snel overging in echte jungle. Super gaaf !!!!
Na een paar uur lopen gingen we wat eten en zijn daarna een grot in geklomen op je buik de grot in! Daar was het klimmen en klauteren in het donker. Nadat zijn we weer verder gelopen daar het basiskamp (het begin van een grot :) met wat planken en een stapel hout :P Even de slaapplek in orde maken en een vuurtje stoken om vervolgens te gaan zwemmen in de rivier brrr koud wat was dat koud zeg. We hebben onder een halve grot geslapen dus dat is echt super vet. Al die geluiden om je heen. De volgende dag gingen we nog een stuk lopen door nog een paar grotten heen en daarna onze spullen pakken en terug lopen naar het begin van het park.

Na de jungle trekking zijn we gaan douche en terug gegaan naar Sjaak (Die Indiese man met ze familie we weten ze naam niet meer) Daar wat gegeten en een malaisiese soap gekijken. Wel handig want die moeder heeft alles vertelt wie wat in die soap was. Dus nu kon ik de soap goed volgen. Na 10e was het echt afscheid tijd en werden we omstebeurten met de brommer naar de brug gebracht door hun zoon. Vervolgens gingen we naar het treinstation om te wachten op de trein die vertrok om 1:19 dus genoeg tijd om te lezen en een beetje thee te drinken en voor je weet zit je in koude airco trein op weg naar johor bahro. S' ochtends kwamen daar aan om vervolgens weer een bus te zoeken naar mersing waar de boot vandaan vertrok naar het Eiland palau Tiomon
We hadden geluk want de boot ging nog maar sinds 3 dagen. Daarvoor was de zee te ruig.... Dat hebben we gemerkt OOK. We gingen om half 5 weg en kwamen om 8 uur aan.. normaal doe je er 1,5 uur over. Nu was het vechten tegen de zee iedereen was zeeziek behalve Stef die vond het wel grappig :) S'avonds een slaapplek gezocht en eten en slapen.

De volgende dag een beetje chillen en genieten van de blauwe zee en het witte strand! De dag daarna zijn naar monkey baai gegaan. 1uur door de jungle lopen. Het was best pittig en we hebben genoeg gezweet. Daar aangekomen hebben gezwommen en gesnorkeld. Wat wel jammer was dat er op het strand zandvlooien waren En we werden helemaal opgegeten en onie was helamaal de lul ze kreeg er wel extreme bulten van. HET JEUKT. Dus dat was niet meer op strand liggen maar in de zee blijven want daar was het veilig.

De dag daarna zijn stef en onie weze snorkelen en dat was echt vet! Stef heeft drie zeeschildpadden gezien en ik eentje. Maar dat was wel vet dat je die ziet zwemmen. En nog heel veel andere vissen. Sommige vissen dachten dat wij een grote vis waren en gingen onder ons zwemmen. Roel heeft HEEL de dag ze boekje gelezen in de zon...;) S'avonds was het cocktail tijd nooit verkeerd.

Nu zijn we al bij vrijdag!We hebben de boot terug genomen naar mersing.Om vervolgens een de bus naar singapore te nemen. Het ging alleen niet zo snel want we moesten een paar keer overstappen. Omdat het bijna chinees nieuwjaar was en de meeste bussen vol waren. Rond 9uur s'avonds kwam we bij het hotel aan. Die roel ze baas had gegereld. Dus we hadden veel luxe om ons heen. Die avond zijn we met collega's van roel wezen eten. Heerlijke vis en van alles en nog wat. Roel is die avond nog door gegaan met die collega en wij zijn terug gegaan naar het hotel.

De volgende dag was het chinees nieuwjaar!Dus we verwachten er toch wat van maar dat viel vies tegen. S'avonds om 12 uur was er een beetje vuurwerk en paar draken kwamen langs en dat was het. Maar ja singapore heeft zoveel regels overal kun je wel een boete voorkrijgen: Steek je verkeerd over zoals niet op het zebrapad kan je boete krijgen van 250 euro. Geen kauwgom op straat je mag geen afval neergooien. Je mag niet eten,drinken in de metro doe je dat krijg je boete van 250euro of hoger. Het is er ook super schoon en netjes.

Zondag zijn we s'avonds naar klein India gegaan. Wat was dat druk zeg ALLEEEN maar INDIERS om je heen ze zaten lagen op de grond want zondag is een relax dag. Echt niet normaal meer. Ze zeggen ook wel dat het op Bombay lijkt kwa drukte. Alleen hier waren de indiers niet opdringerig.

Maandag hebben we dagje dierentuin gedaan. Dat was echt tof. Heel veel groen en die dieren daarzo hebben echt een goed leventje.

Dinsdag afscheid genomen van roel! Wij zijn naar kuala lumpur gegaan. Daar zijn we nu nog steeds. We hebben een beetje geshopt! en heel veel lekkere dingen gegeten! chineens, japans, westers, Indies, Arabies, je moet toch wat als er zoveel keus is :)

Vanochtend 24-02 waren we het zat hier en kwamen met een geweldig idee :) om te gaan ontbijten en een busticket te regelen voor een nachtbus naar thailand om naar Koh lipe te gaan een klein eilandje vlak bij maleisie. en dan zo naar het noorden chang mai van thailand te reizen en daar een boot over de mekong naar Laos te nemen.

Huh Laos... Ja Laos nog een keer lekker eten lekkere koffie lekkere thee lekker zuipe lekker bier.. en uh mooie souveniers owja en meer jungle ;)

Dus de komende dagen zijn we even niet te bereiken want we liggen op het strand ;) met een cocktailtje! of in de hangmat :P
Met een boek in ons andere hand. Om nog maar eens te genieten van azie...

Zo dat was het wel weer even. Wij gaan zo eten alleen we weten nog niet wat.. teveel keus geeft altijd problemen bij ons.

Prettig weekend
xxxx

O n S

• 24 Februari 2007 - 12:22

Ons:

Zo er staan weer wat foto's op Ook bij het bericht floris bali....

Het goed zetten komt nog wel we hebben nu geen tijd meer de bus gaat zo ;)

Groetjes ons

• 25 Februari 2007 - 00:00

Jos:

Heftig allemaal. Het zal voor jullie straks wennen zijn. Jullie reizen wat af een bustocht van een paar uur is niks voor jullie. In Nederland zit je na drie uur in de bus of nog steeds in de file of je zit al in het buitenland, dus minder kilometers maken hier. Hoewel, jullie zijn natuurlijk wel fan van het openbaar vervoer geworden. Nou reis ze verder, doei

• 25 Februari 2007 - 17:10

Oma:

Ik heb jullie verhalen allemaal gelezen. Ik ben jaloers op jullie, wat een belevenis.
    Erg mooie foto's en leuke verhalen.
    Nog veel plezier en tot ziens

• 02 Maart 2007 - 16:28

Woptor:

ja.... genoeg op het strand gelegen met cocktails!!!! wordt de hoogste tijd voor weer een update!

Goed weekont.