Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

04 November 2006 | Vietnam, Hanoi

Goede middag allemaal !!

We zitten nu alweer een aantal dagen in Hanoi en we hebben weer het een het ander meegemaakt!

Nadat we aangekomen waren in Hanoi hebben we ons even opgefrist en zijn naar buiten gegaan... hier gaat een wereld voor je open! Hier rijden zo verschrikkelijk veel brommers dat kun je niet op een hand tellen! er wonen iets van 3.6 miljoen mensen in deze stad 2,6 hebben een brommer!
Dus het straatbeeld alleen maar brommersssssss en dat vanaf 6 uur s'ochtends tot uurtje of 11 savonds!! Op de foto's kun je zien hoe druk het is!! oversteken is vrij simpel niet kijken ogendicht en waggelen naar de overkant. er is een regel niet stilstaan op de weg gewoon lopen!!!

Het zijn hier vrij smalle straten met allemaal oude huisjes en met alleen maar winkeltjes! de winkels zijn tot aan de straat uitgebouwd met spulletjes en op de stoep staat het vol met brommers natuurlijk!! voorderest is alles geordend de ene straat verkoopt alleen maar baby spullen de andere alleen maar trouw spullen de andere zijn gewone winkels kleding winkels, de andere straat alles met ijzer daar tussen zitten nog wat winkeltjes waar je kan eten en weet ik het wat!! gewoon verschrikkelijk relax om daar doorheen te huppelen!

Een brommer wordt gebruikt als een auto je kan er gerust 6 kratten bier op vervoeren of 6 balen rijst a 50 kilo stuk of gewoon 10 verhuisdozen je ziet de gekste dingen!! het is geweldig om te zien! de mensen zijn ook erg vriendelijk helemaal als ze denken dat je wat van ze gaat kopen :P ze verkopen trouwens alles. zelf hun eigen kind :) neeuh dat is niet waar alleen Stef kreeg in een restaurantje een kind in ze houden gegooid en ze zei souvenier (zo schrijf je dat toch) tsja wat moet je met zo ding! vast houden en terug geven. daarna was Onie aan de beurt maar die heeft wat meer ervaring ermee.. dus dat kind gelijk lache en alles, rare mensen hier.

We zijn donderdag op vrijdag naar de ha long bay geweest is een of andere dragon bay. Verschrikkelijk moooooi!! beetje rondvaren op een boot en daarna slapen in een hotel met uitzicht over zee en volgende dag weer vroeg op beetje zwemmen en terug varen zie de foto's maar!!
Het was maar voor 2 dagen sommige mensen namen de hut koffers mee.. vage lui!!!! je kon ook de trip in 3 verschillende prijs klasses doen wij namen de normale prijs dan had je gewoon eten en leuk hotelletje er waren 2 lui die hadden iets van 50 dollar p.p. betaald en kregen een apparte plek op de boot met overdreven veel eten. wij aten het nog niet met ze 6en op en hun kregen nog meer voor 2 personen.

Voorderest hebben we hier uren rond gelopen in vage tentjes gegeten!! Op sommige plekken is de plee in de keuken dan zie je dingen wat je juist niet wilt zien!!!!
Ze zeggen wel is hoe smeriger de keuken hoe lekker het eten wij zijn het daar helemaal mee eens!!!!!
Want we tot nu toe iedereen heeeeerlijk gegeten :D :D

Een gewoonte van de mensen hier is om aan je te zitten. Ze geven zomaar een hand of plukken even aan je.. Vooral Stefs armen waren in de bus erg interesant voor een aantal mannen, ze gingen het helemaal vergelijken met hun eigen armen dat ze geen haar hadden en lachen :) daarna liet steef ze benen zien.... toen was het helemaal feest!!

Het is hier gewoon heel goed te doen!!
Nu hebben we een ticket om met de kamikaze bus te gaan naar het zuiden de eerste volgende plaats die we aan doen is hue!! we hopen daar een beetje mooie stranden te zien en wat lekkere cocktails te drinken!
Eerst een busreis van 650 km en zal wel weer uurtje of 15 duren. Over een uurtje worden we opgepikt.

Hebben jullie nog bijzondere dingen meegemaakt??

Nog plannen voor het weekend? ik weet al 1 iemand die plannen heeft :D
Maus succes met klussen !!!! en stuur is wat foto's op we zijn erg benieuwd hoe je je badcave eruit komt te zien :P

Groetennn !!!

Van ons

• 04 November 2006 - 13:54

Jos:

Een witte aap met haar, da's raar. Hij praat ook nog onverstaanbaar, of zijn het oerklanken. Weet die Vietnamees veel. Reuze interessant natuurlijk. Kijk maar uit dat ze je niet in de dierentuin stoppen. Geintje.
    Ik begrijp dat je daar nog met een dubbeltje de wereld rond kan. Veel voor weinig, het zou er dus moeten stikken van de hollanders.
    Nou veel plezier in de bus en als jullie aan gekomen zijn in Hue dan neem je maar een lekkere cocktail. Goed tegen de vermoeidhied.

Gr.

• 05 November 2006 - 11:12

Peet:

blij weer wat van jullie te horen, was net aan het bijkomen van een avondje zwaar drinken en weer een stukje opgefleurd door jullie verhaal met bijbehorende foto's. vond de foto's van de baai van hanoi erg indrukwekkend. Weet niet of ik zou willen ruilen maar soms ben ik wel eens een ietse pietsie jaloers. Geniet lekker verder en wij drinken er 1 op jullie. Kus Peet

• 05 November 2006 - 13:02

Ellie:

vooral die foto van de baai van hanoi kan je zo laten uitvergroten maak is wat minder mooie foto s wij komen je anders opzoeken

• 06 November 2006 - 08:26

Woptor:

Spock, die foto van jou dat je ut water in jumpt is super kicke gek!!!
    Kzal binnekort ff wat foto's van die midget ze huis sturen. Ze keuken zit er nou in......... nou de rest van de klere zooi nog.
    Veel plezier nog jullie 2.

• 06 November 2006 - 20:56

Leo:

Ja, ik volg jullie nog steeds. Met name het foto reisverslag vind ik heel leuk en interessant. Complimenten voor de mooie natuurplaatjes en dagelijkse kiekjes. Je kan goed zien hoe lekker het eten moet zijn. Ook nog een beetje voedzaam?
    Groetjes en veel geluk met de kamikaze bussen.