Van Hue to Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Van Hue to Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Van Hue to Hoi an

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

07 November 2006 | Vietnam, Hoi An

Hallo

Hoe gaat het met jullie? met ons goed!
En beetje lekker weer in Nederland?

Nou goed nieuws voor de mensen die beetje jaloers zijn op ons!HET REGENT IN HOI AN. Maar als het goed is hebben we over paar dagen weer beter weer. Voor ons is het niet super erg want we zijn een beetje op, van het lange reizen dus kunnen nu effe bij komen.

Maar eerste nog over de busreis van hanoi naar hue.We hebben ticket van hanoi tot ho chi mincity (1700km) voor 20doller en dan kunnen we zelf bepalen of we eruit willen of niet. We werden rond half 8 s'avonds opgehaald en de volgende dag waren we er rond 9uur en hadden prima geslapen. Eenmaal in hue aangekomen te zijn kom we buiten de bus en hebben gelijk 10 man om ons heen die wel leuk hostel wisten voor ons en hebben een aardig praatje om je mee te lokken.

In hue was het af toe uitgestorven en de mensen waar erg blij dat je in hun stad was. Ze wilden het liefst dat je alles ging kopen of dat je bij hun in restaurant kwam eten! Ook hebben we de tweede dag daarzo een brommer gehuurd. De eerste brommer daarvan blijft het gas hangen dus dat was beetje gevaarlijk dus omruilen voor een andere brommer. Die was oud maar deed het beter dan de vorige paar minpuntje zoals de veringen waaren overleden en de zadel was met draad aan de onderkant vast gemaakt. Ze kijken dus niet op de weg naar links of rechts ze rijden gewoon de weg op of ze stoppen gewoon om afteslaan dat was af en toe schrikken. We zijn met de scooter naar de verboden stad geweest waar vroeger de keizers kwamen. Daarna zijn we naar het strand gegaan. We gingen een zijstraat in en kwamen eerst op een oude begraafplaats te recht in de duinen waar heel veel bomen staan( zie foto)
Terug door allemaal vissersdorpjes heen.
Heel veel mensen zeiden hello en wij weer hello terug tot we er een schore stem van kregen. Sommige wilden dat we wat kwamen drinken maar dat was niet zo goed idee want sommige waren zo stoned als het maar kon. (ter info alle vissers waren aan land vanwege de storm, waardoor heel veel mannen zo lam als een aap en stoned als een garnaal waren) Zelfs sommige kinderen en ja hoor we zitten op de brommer en onie krijgt een bal tegen bovenarm aan gegooid. Echt van die schoftjes maar goed s'avond nog wat eten met 2nederlands backpackers en vanochtend zijn we om 8 uur met de bus naar Hoi an gegaan iets van 5 uurtjes rijden. We gaan morgen shoppen want dit is echt een kledingstad overal smalle straatjes met winkeltjes en heel veel van die lui waar je je kleding kan laten maken!! dus voor stef laten we een apenpak maken en voor onie een apenjurk maken dus dat komt helemaal goed!!
HET IS ZO MOOIE STAD !! ECHT NIET TE GELOVEN. binnekort kun je het lezen en zien!!

Take care
Groetjes stef en onie

• 07 November 2006 - 10:54

Amie:

hallo Steef en Onie!!!

jullie hebben weer een mooi verhaal! Echt leuk man! Jullie maken mooie dingen mee! Leuke foto's.... HAHA die man met die tong! Echt grappig!
    En maak je niet druk om die regen, want na regen komt zonneschijn haha behalve hier in Nederland!

Take care...
    KUZZZZZZ

• 07 November 2006 - 20:48

Jos:

Hallo wereldreizigers.

Ziet er wel rustig uit dat strand of komt het door het slechte weer. Ik zie dat stef het niet kan laten om een visje te vangen.
    Nou de foto's zijn weer leuk en verleidelijk. Moest ook maar eens een reisje boeken.
    Veel plezier
    Doei

• 08 November 2006 - 02:29

Ons:

Je hebt alleen een vliegticket nodig :)

hey amie ik dacht wel dat je die man wel leuk zal vinden!haha

xx

• 09 November 2006 - 22:38

Olavski:

Hey homo's hoe is het nou? Zo te zien gaat het best.... Wel leuk hoor al die verhaaltjes. :D

Hiero gaat het best, kben maus hele dagen aan het helpen in zijn huissie en ja het wordt mooi.

Hey maar leonieeeeee op die ene foto staat cracky er wel lekker voor. ;p hahahaha gangbang.

Maare kga weer ffies lekker tukkuh. Spreek jullie snel weer.

Groetjes die Languh.

• 10 November 2006 - 06:40

Ons:

Olavski bonjatski de verschrikkelijke

Het gaat goed :)
    Trek maus is uit ze huis en laat hem is een mailtje sturen!

De groeten uit het zonnige hai an

• 06 December 2006 - 19:22

Maurice:

Hey ali en fatma.nu eens een beichie van mij kant.ik heb na lang zoeken een toetsenbord en een computer met internet gevonden.luxe he.Je ouders waren zo vriendelijk om de deur open te doen en dan kon ik door lopen.De foto's zien er goed uit.leo gaat al vreemd zag ik al.die gaat er in die paarden wagen mee vandoor.en steef die hing op zijn kop aan die paal.Beetje meer eten steef,je liikt wel een sparerib:)Ik heb niet veel meegemaakt.Het meeste heb je al van die jongens gehoord.Veel zuipen achter varkens aan en werken(althans dat noemen ze werken)vandaar dat de dagen zo lang duuren.Ik spreek jullie nog wel als het geld op is.Of zal ik nog effe wat storten dat jullie nog tien jaar kunnen blijven.Groeten Maurice