Van nha trang naar dalt en van dalat naar Muine - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Van nha trang naar dalt en van dalat naar Muine - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Van nha trang naar dalt en van dalat naar Muine

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

16 November 2006 | Vietnam, Hanoi

Hello

Hoe gaat het met jullie? Met ons gaat het goed!! We hebben weer veel gedaan de afgelopen dagen.

Thanks voor mij verjaardagreacties! Ik was jarig in de bus dat gebeurd ook niet elke dag. Na de busreis waren we best moe (te kleine stoelen) dus gingen we een paar uur tukken om een beetje knap te worden. Daarna lekker zonnen, bbq (stef heeft vis gegeten) en zuipen in de kroeg.Om uurtje of 12 kwamen we terug en om 11 uur moest het rustig zijn in het hotel de ijzeren trailies was al dicht wij aan bellen nou we zijn nog nooit zo vrolijk binnen gehaald door iemand. Die vietnaams man was zo blij. De volgende dag gingen we een 'scooter' (140cc) huren en beetje rond toeren in nha trang. Aan het einde van de middag liggen bij een soort van star beach (van kreta) maar dan ERG slecht onderhouden ;)

Maandag zijn we naar Dalat gegaan. de hooglanden noemen ze het. Wat een stomme stad is dat zeg. De mensen waren ook beetje vaag. Allen de omgeving was wel prachtig allemaal heuvels met akkers en kassen met bloemen!! Dinsdag zij we met een easy-rider op pad gegaan voor 20doller per persoon.We wilden wel langer maar dat werdt beetje te duur want voor 4dagen was het 300doller en dan moet je eten en drinken zelf betalen. Stef heeft nog onderhandeld maar het kwam er opneer als je veel plezier hebt maakt de prijs toch niet uit. Ene kant wel goed dat we 1dag met zo easy-rider op pad zijn gegaan want je houdt geen kont meer over. (Monkey ass) Om de 10 min hadden we wel een stop om wat te gaan doen zoals te kijken hoe ze groenten verbouwen of bij een bloemen tuinder te gaan kijken pado kweekerij en bij een koffie boer geweest etc etc daarna hadden we een stop bij een waterval. Dus we konden een beetje kijken hoe de mensen leven. En veel verhalen gehoord van de easy-riders dus een beste dag gehad!!

Woensdag zijn we naar Muine gegaan een plek wat bekend is om de Sanddunes. We waren helemaal op van het reizen dus hebben we vandaag een rustig dagje gehad.Beetje zwemmen en zonnen. Morgen gaan we muine tour doen en dat houdt in dat we naar white sanddunes,red sanddunes, fishing village en fairy stream gaan met een jeep dus dat wordt wel leuk. Misschien met de slee van een zandberg afgeleiden.

Nog paar leuke weetje over ons!
-Dat we af en toe best moeilijk zijn als het gaat om restaurant. nee hier gaan we niet eten of het is te rustig dus na 1uur we hebben we meestal een restaurant gevonden.
-Stef word dagelijks aangevallen door mieren. Ze voeten zien er daardoor niet uit!!
-En onie wordt aangevallen door muggen.
-Zet ons nooit op onbekend terein want verdwalen meestal ;) zo ook bij die tocht met die easy riders (we mochten stuk lopen door het bos alleen we zijn 2x verkeerd gelopen todat ze ons kwamen halen hahaha.
-De vietnaamse mensen graag je naam willen weten of dat de meeste geen engels kunnen dus dat wordt handen en voeten taal.
-De kleine kinderen moeten hello zeggen tegen de toeristen van mama.
-De vrouwen zijn vriendelijk en aardig je krijg soms schouderklopje en lachen.
-Sommige delen in vietnam voel je je niet super veilig als vrouw, maar gelukkig hebben ik een vent bij me die spierballen heeft :D :D.
-Vietnam heeft een aantal verschillende klimaten. Zo ben je in de tropen en volgende plek ben je in de hooglanden waar het KOUD is. Daardoor heb je ook veel verschillende landschappen en dat is echt SUPER MOOOI :)
-De politie kan je omkopen met geld.
-Je ziet regelmatig mensen zonder armen of benen.
-Als ze aan het rijden zijn dan kijken ze niet naar links of rechts.(kortom levens gevaarlijk)
-Nog zo iets er zijn geen echte verkeersregels...
De gene met de grootste auto of de hardste toeter gaat voor of wint.
-Het is hier zo goedkoop dat we ons dagbudget hebben verlaagd. van 40euro naar 30euro per dag. en we hebben soms nog geld over. Soms gaan we sjiek eten zoals in Dalat in een net restaurant alles wordt voor je geregeld je krijgt een servet op je schoot je wijn wordt iedere keer bij geschonken etc, daarna betalen.. is het nog te goedkoop om het geld op te krijgen (7 euro)
-Stef is de dagbert duck dus die zit soms de dollers in zijn ogen.
-Nog 9dagen en dan moeten we de grens over naar cambodja.
-Je ziet veel verschillende karakters van mensen (de vietnaamse mensen dan)
-En we worden al beetje bruin, ik heb een zonverbod gekrijgen.
-Ohja we zijn naar de kapper geweest. eerst stef knippen en ondertussen werden mij nagels gedaan. Daarna werd mij haar gedaan dan en ze heeft goed de best gedaan. Volgens stef was het een beetje te kort maar het groeit zo snel. kapper kost ongeveer 1 euro per persoon.
-Je ziet bergen of heuvels met alleen maar gras.. Dus je ziet jungle en dan houdt het ineens op en zie je enkele bomen met gras.. Dat komt dus door de oorlog. Dat ziet er best raar uit als je daar tussen door rijdt en je krijgt verhalen te horen over napalm bommen enzo.

Laatste puntje.
Voor ons het nu weer tijd om eens af te koelen in het frisse zeewater (28c)

Tot snel

cia stef en onie

p.s. Foto's komen morgen!!

• 17 November 2006 - 08:19

Jos:

Hallo Vietnameesjes. Weer veel gezien lees ik. Koffie doet het niet zo goed op de wereldmarkt. Lees ook de mail. Wel goede landbouwers die lui.
    Als het zeewater fris is, hoe warm is het dan overdag???
    Rust ze en zwem ze

• 17 November 2006 - 18:17

Petri Cor En Tuig:

Had een tijdje niet meer gekeken maar leonie nog VAN HARTE met je verjaardag beter laat dan nooit. Maar ik heb gezien als ik ooit zonder werk kom te zitten dat ik alleen een stoel en een lantaarnpaal nodig heb en dat ik zo aan de slag kan. groetjes van ons allemaal xxxxxxxxx

• 18 November 2006 - 13:12

Peet:

Nou wij zitten hier aan de warme chocomel met speculaas naar sinterklaas te kijken en natuurlijk een verlanglijstje te maken. Volgens mij hebben jullie al heel wat wensen van jullie verlanglijstje uit laten komen. Kan je ook geen ongelijk geven. Geniet weer verder en ben benieuwd naar de foto's.
    Kus Peet

• 19 November 2006 - 19:04

Ineke:

hoi daar aan de andere kant van de wereldbol,
    De foto's zijn mooi en geven voor ons thuisblijvers een beeld wat jullie de gehele dag zoal zien en doen. Steef je voel je daar zeker wel een beetje thuis met al die tuinders om je heen??

• 21 November 2006 - 10:11

Hester:

ha leonie
    ik heb geen reactie maar wil je alsnog van harte feliciteren (een beetje laat, 10 dagen maar liefst) maar dat gaat zo met 3 kinderen, die overigens naar je vragen! en tekeningen voor je maken!
    ik hoop dat jullie genieten van je reis veel plezier en tot ziens!
    daaaaaaaaaaaaaaag
    alex david lieve elsje en hester xxxxxxx

• 21 November 2006 - 10:35

Amie:

Hey HAll0 Daar!!!!!!!!!!1

Jullie hebben weer leuke foto's!!!!
    Jullie haar zit ook weer netjes... Met dat warme weer daar groeit het toch als kool! Jullie gaan over paar dagen al weer Vietnam verlaten.. Jammer zeker??? Onie hebbie je leger string nog nodig gehad? Hahaha....Jullie gaan als een snel trein joh. jullie gaan al weer naar het 4de land! hebben jullie nou al het gevoel dat je een tijdje van huis bent?? Durf eens NEE te zeggen haha.... Want dan missen jullie ons niet HAHAHA...... ;-)
    Voor jullie zal de tijd wel erg snel gaan, jullie beleven zo veel leuke en mooie dingen! Echt leuk om jullie zo te volgen!

Nou ikke ga maar weer eens aan het werk pff haha!!

KUZZZZZZZZZZZZZ ;-)

• 24 November 2006 - 09:06

Kevin En Inie:

Hallo schatjes,
    Wat maken jullie toch veel mee.
    echt mooie en leuke foto's hoor.
    En onie vond het echt super leuk dat ik je stem even hoorde van de week.
    nou heeeeeel veel plezier en take care
    dikke kus van ons