Van het strand naar de grote stad - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Van het strand naar de grote stad - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Van het strand naar de grote stad

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

22 November 2006 | Vietnam, Hanoi

halloww

Hier zijn we weer! met een aardig verhaaltje!

Op het moment zitten we in Ho chi minh een stad van 8.5 miljoen mensen, dit is zonder de illigalen.

Nu even een paar dagen terug.
We hebben maar weer eens een tour geboekt. We konden wel zelf met brommer rondcrossen maar we hadden nog wat last van een monkey ass.

S'ochtends om 5 uur werden we opgepikt door onze gids in ze jeepie. Zo gingen we op weg naar de rode zandduinen om naar de zonsopgang te kijken zag er wel leuk uit! daar werden we belaagd door kinderen die vroegen of je wilde sand sliden. Daar hadden we nog geen zin in op de vroege morgen!! eerst KOFFIE!

Heel leuk zo sunrise maar het is niet boeiend! wij verder met die kerel naar de witte zandduinen! die waren echt mooi !!
Eerst rij je door een dor landschap. dan zie je een meer met witte heuvels ziet er wel mooi uit! wij werden daar afgegooit. daar ging er een klein ventje met ons mee om ons
naar een mooi stuk te brengen waar je kan glijden in de zandbak. Wij zwetend op een plastic matje naar beneden!! eenmaal beneden zit je helemaaaaaaaal onder het zand :D En dan wil je meeeer :P
Dus onie en ik de hoogste berg op! dat ventje vond ons maar een stel idioten dat we daar omhoog gingen! boven hadden we een super mooi uitzicht!! bla bla bla bla zo eenmaal weer terug in de jeep nog naar wat andere dingen geweest erg leuk allemaal! s'avonds zijn we lekker uiteten geweest...op het strand... ;)
Dan loop je zo terug langs het water naar je bungelow.. dan ga je liggen in je bedje en dan val je langzaam inslaap met het geluid van de zee.. Dan wordt je s'ochtends wakker en het eerste wat je doet is je zwembroek aan trekken en een frisse duik nemen :D :D
Ook aan al het mooie en het relaxen aan de beach komt een einde. Zo zitten we nu weer in de grote stad!

Hoe je deze stad kunt omschrijven: Het is druk :) heeeeeel druk :D Iedereen leeft op straat!! Het lijkt een beetje op bangkok alleen dan 10 jaar terug denken wij. Er lopen ook toeristen van over de hele wereld. Je hebt grote straten met hotels winkels stalletjes "stoepen" die als brommer stalling worden gebruikt of als uitbouw van je winkel, huis, keuken, weet ik het wat. Wij slapen nu in een zij straat van een een zijstraat. Het is denk 2 meter breed en 2 kanten volgebouwd tot 4 of 5 hoog. je kan ook zo overstappen naar je buurman tegen over je zo dicht staat het op elkaar!! We hadden laatst water in onze kamer omdat het putje niet doorliep op het balkon de overbuurman stond te kijken en vroeg of we hangertjes nodig hadden en of hij kon helpen. we hebben ook een oma waarbij we water kopen ze wilt hele verhalen tegen ons ophouden alleen erkomt niet zoveel uit want ze heeft geen tanden meer.. ;) misschien wat voor Wout :D :D.

Gister was Steef een beetje ziek van het verkeerd innemen van een malaria pil.. lekker slim he! Neem dus nooit zo ding in op een lege maag! daar wordt je zo beroerd van!! Steef was eerder huis gegaan en oma had gezien dat steef alleen naar huis ging.. dus onie kwam uurtje later terug van het eten en kreeg gelijk te maken met een bezorgde oma en dat ze goed op steefie moest passen :D hahahaha

We hebben gister niet alleen gegeten hoor! We zijn s'ochtends naar de cu chi tunnels geweest! erg indrukwekkend wat die aapies hier hebben gebouwd een heel ondergronds netwerk van 3 verdiepingen en meer dan 200 km aan tunnels. de eerste verdieping ligt op zo 3 meter onder de grond en de laatste meer dan 15 meter..
Eerst hebben we een actiefilm gezien over hoe het vroeger was en hoe mooi en hoe goed ze het hadden totdat de SLECHTE Amerikanen kwamen met hun smerige bommen en granaten etc etc zo werdt het verteld op die film. Echt een stukje puur communisme het goede en het kwade onderscheiden.
Na deze wijze les zijn we rond gaan lopen met onze gids. we hadden een kleine groep 9 man totaal. sommige groepen waren met 30 of meer!!
Na wat rondlopen wist die vent nog wel een leuk stukje tunnel voor ons omdat we toch met alleen maar jonge gasten waren! we zijn ergens onder grond gegaan met alleen maar bochten enzo.. je bent dus totaaaaaaaal de weg kwijt want het is aarde donker!! en om de 5 meter is een zwak lichtje en het was warm en vochtig!! wel een onwijs koele ervaring ;) er was ook nog een schietbaan waar je kon knallen met ak 47 of met een m16 of voor de echte stoere mannen met genoeg knaken een m60!! alleen kogels kosten 1,6 dollar daar kan je beter bier van drinken ;) !! dus we hebben niet geschoten. We hebben nog wat vallen gezien die ze gebruikten om amerikanen te verwonden. De gene die daar in zijn gekomen hebben moeilijk veel AUW gehad!!
Dat was ons tunnel avontuur!

Nu vandaag nog!
We zijn today naar het oorlogsmuseum geweest. Wij komen daar gaan ze net met luchpauze! Gelukkig waren daar nog een paar werkeloze mannetjes met zo bak fiets. Die hebben we vevolgens voor een halve dag gek gemaakt!! Eerst naar een kleding markt 2 kilometer de ene kant op ;) ze zeiden we weten een betere en goedkopere, wij neee eerst bij deze kijken :) hun wachten! en wachten wij kwamen terug oke we willen naar die andere hongkong market. eerst onderhandelen over de prijs!!! dat kwam wel goed ;) Dus hun fietsen 6 kilometer de andere kant op tegelijkertijd een city tour gehad :P na een half uurtje kwamen daaraan wij een beetje geshopt en gegeten was het tijd voor het museum. hun weer terug fietsen :) uiteindelijk hebben we 170.000 dong betaald is iets van 8 euro dat hadden ze dan ook wel verdiend! De taxi is trouwens duurder ;)
Het oorlogsmuseum was indrukwekkend!! Eerst werdt een beeld geschept van zoveel amerikanen waren er met zoveel wapens en oorlogs matarieel waren ze. daarna zie je foto's van hun in actie.. daarna
komt hoe veel ze leiden. en nog meer foto's van amerikanen die het slecht hebben. en je ziet foto's wat ze de mensen hebben aangedaan etc etc. Dan ga je naar een ander gebouw waar je nog meer foto's ziet van verminkte mensen door chemische wapens etc etc ze proberen een beeld neer te zetten hoe verschrikkelijk slecht die amerikanen waren... maarja. Het was wel heel boeiend om het zo te zien!! dat dan weer wel!
Vrijdag gaan we naar cambodja! het land van nog meer ellende.. wat de burgers daar hebben meegemaakt!

Dat was het wel weer voor today!
We gaan ons nu douchen en volgooien met overheerlijk vietnamees voer! en liters bier en wijn!! want het is weer bijna weekend!!

Tot soon
Groetjes ons!!

ps Foto's komen straks.
Het is hier 34 graden ;)

• 22 November 2006 - 14:04

Woptor:

Moehahaahaaaa..... stelletje eikels!!!! maar neem maar mee hoor die oma komt best goed "-)
    Wij hebben weer een geweldig weekend gehad.. Maus dronken, ollie als een aardappel en ik was uiteraard nog top fit "as usual"!!! Beetje jammer dat Mich snel naar huis ging.
    Ollie heb weer met ze grote liefde (Mirja/Mira weet ik hoe ze heet) staan tongworstelen en vervolgens hebben Ollie en ik weer een stoeipartij gehad in de borsjes (staat op film).
    Heb ook foto's van die dwerg ze huis dus die zal ik jullie binnekort ff mailen.
    Veel s6 en plezier nog en hebbe jullie wel geregeld dat er iemand voor jullie ken stemmen??????

Groetjes

• 23 November 2006 - 11:39

Je Zusssie:

Heee stef en Onieee!!
    Volgens mij hebben jullie het wel erg leuk daar?? als ik steeds die verhalen lees krijg ik helemaal zin om op vakantie tegaan.... maaree alles is daar super goedkoop dus verhogeren doen jullie niet hihihih!! ;) nog veel plezier Kussssiesss

• 25 November 2006 - 13:46

Eikels Aan De Zee :P:

Heey wout oma ziet je wel zitten ;) we hebben het er ff uitgelegt :D
    Heey zuster ! We hebben het super naar ons zin !! Je mag bijna afrijden he :) als je
    maar zuinig doet met die golf :D hahaha

Groetjes vanuit cambodja

• 25 November 2006 - 17:40

Zussie:

hiihihih ja bijna... ik zal voorzichtig doen met de golf!! maare ik krijg een auto van maikel ;).. hihiih grappie

kussie

• 29 November 2006 - 11:36

Amie:

Hey Hello Hai!!!!!

Fijn dat die oma een beetje op jullie heeft gelet!
    Dat geeft een gerustgesteld gevoel hahaha ;-) Je had oma mee moeten nemen naar
    Cambodja!!

XXX