Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Cambodia

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

02 December 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo

Na lang niet van ons te hebben laten horen zijn we hier weer! Nog effe over wouter's zijn vriendin(oma).Die was erg bezorgd over ons en vond het maar vreemd dat ik alleen terug was. Ze vroeg met gebarentaal waar stef was en die was gewoon chill foto's aan branden maar goed dat vondt ze maar niks. Dus toen stef eraan kwam moest hij zo snel mogelijk naar onze kamer toe hahaha.

Vorige week vrijdag zijn we de grens over gegaan en kwammen we aan in het drukke en stinkende phnom penh. Wat kut stad is dat zeg.De mensen zijn niet vriendelijke en soms krijg je surinaamse tsss te horen als je gewoon bedankt zegt (als je een fles water koopt).

De 2e dag in cambodia zijn we gelijk naar sihnoukville een badplaats moest het voorstellen.

Het enige wat er ontwikkeld was de dollar en het sex toerisme!!
De stranden zijn wit en de zee is azur blauw en erg warm!! om je PADI te halen duik diploma toch? is 199 dollar dat is wel goedkoop. Daar blijft het dan ook bij.
Want we hebben hele goede ervaringen opgedaan met de mindere kant van cambodia.
We hadden een brommer gehuurd en zijn rijden wij opzoek naar een rustig strand net buiten de stad had je een stuk strand waar je eerst via een hobbel weg zo het strand op rijd en hier en daar zaten mensen met hun auto of brommer bij de zee te relaxen. Wij dachten als we nou een stuk verder proberen te komen en gewoon binnendoor rijden komt het wel goed... Na 20 minuten over rode zand wegen te hebben gereden kwamen we in een sloppewijk terecht wat niet zo best was! Er kwam een vrouw op ons afgelopen en het enige waar ze oog voor had was de tas! daarna kwamen er kinderen naar ons gerend DOLLAR DOLLAR DOLLAR geen eens hello of wat dan ook. Dus omkeren en zo snel mogelijk terug! Wij weer naar dat witte strand toe, de brommer in de schaduw gegooid en de zee in gedoken ondertussen waren er een paar kereltjes aangekomen op een brommertje die ons wel interessant vonden want van de 300 meter schaduw waar niemand zat gingen ze 3 meter van onze brommer zitten. Het mooie was elke keer als we niet keken schoven ze weer een stukkie op! totdat er eentje achter de brommer zat en 2 naast. Even een praatje gemaakt en wij zijn toen maar weggegaan want het waren geen brave jongetjes.
In de middag zijn we naar een vissersdorp geweest en daar gebeurde weer wat leuks! We reden een groepje gasten voorbij met brommers hun kijken.. vervolgens zien we dat er 2 op een brommer springen en achter ons aanrijden en heel rustig naast ons komen rijden wij doen of niks in de gaten hebben en praten gewoon verder (dat kan gewoon je rijd iets van 30 over zandwegen) maar je voeld dat er iemand kijkt. Ze checkten of we waardevolle spullen bij ons hadden alleen die hadden we niet. want ze zeiden wat in het cambodiaans en remden en we hebben ze niet meer gezien! RAAARE LUI !! ons goede gevoel over cambodia was nu 0,0

Later die middag naar een ander strand gegaan dat was helemaal super!! we waren daar alleen met een groep andere cambodianen die daar op vakantie waren. Die mensen zijn zo verlegen als het maar kan, allleen maar lachen en na een tijdje hello bla bla bla. Daar hadden we een hele mooie zonsondergang!
Volgende dag weer vroeg om terug te gaan naar phnom penh. we lopen ons hostel uit komen er gelijk 3 brommer gasten op ons af 2 dollar pp om naar het busstation te gaan zeiden ze wij lachen ja dag dat is veeeels te duur. wij willen 1000 riel is 25 cent pp betalen anders niet. voor een tocht van 3 minuten. wordt zo mannetje boos begint ons vervolgens voor sex toerist uittemaken en als hij ons de volgende keer ziet in cambodia dat hij ons vermoord!! GRRRR dan begint m'n bloed al sneller te stromen gelukkig was er een onie die zegt rustig maarrrrr. want ik wilden hem wel duidelijk maken dat een sex toerist 2 dollar betaald en een simpele ziel zo als ons dat never nooit zal betalen! ^()#$)(*@.

Vervolgens in phnom penh aangekomen word ik ziek!! en goed ook! heeeel de nacht gezeten en vervolgens een uur geslapen en water gedronken was het alweer 07:00 uur begon het volgende stadium het gal kotsen liters!! dat heeft ook uren geduurd. ben nu wel weer een paar kilo kwijt. Gelukkig heb ik een heeeeel lief vriendinnetje die zich zelf tot zuster onie heeft benoemd! die mij heeeel goed verzorgt heeft ;) :D dus ben nu weer bijna beter!

De killing fields, stef lag veilig in zijn bed en kom niet verder komen dan de w.c. Ik ging met een groepje en een gids naar de killing fields. Dat was erg bruut en na tijdje was je maag wel omgedraaid. vooral omdat je naast en over de massagraven liep. Hier en daar zag je kleding stukken liggen in het zand... ze hebben nog niet als opgegraven want het werd allemaal te emotioneel voor die mensen die dat deden. er was ook killing tree daar werden kinderen omhoog gegooit en die lieten ze op de grond vallen en daarna dood geslagen. of ze werden gelijk dood geslagen. S'middags ben ik naar musuem geweest dat was vroeger een kamp S21 (zoiets als auswich).Daar werden de slimme mensen (doktors, leraren, studenten etc) gevangen gezet en overdag moesten ze werken op het boerenland. s'avonds liggen ze in een grote kamer te slapen op de grond en voeten aan elkaar vaste gebonden zo kan je niet draaien.Er waren regels als je praat dan ga ja gelijk naar de killing field. Sommige mensen waren gelijk de lul en daar werden experimenten op uitgeoefend. Zoals vingers eraf gehaald of tepels erafgeknipt je kan het zo gek niet bedenken en ze deden het wel. Na die dag ben ik de kroeg in gedoken maar de alcohol was te duur dus dat was maar cola voor onie en harde muziek, daarna naar stef gegaan.Die nog steeds bezig was met afvallen hahahaha :D :D

Nadat het weer wat beter gaat met stef zijn we naar Siem reap gegaan. alleen een paar dagen later dan we hadden gedagt. Siem reap is een toeristiese stad wat de komende jaren nog veel erger wordt!! overal worden mega resorts en 10 sterren hotels de grond uitgeknalt en waarom? hier liggen de tempels van angkor wat! en die zijn waaaanzinnig mooi!!!!!! het is net een sprookje als je er door heen loopt. We zijn er vrijdag aangekomen en hebben de volgende dag een tuk tuk mannetje genomen om ons heel de dag rond te rijden. want ze liggen allemaal ver uitelkaar. voor 8 dollar wordt je overal heen gebracht :D

Alleen het jammere is dat je een ticket moet kopen voor 20 dollar p/d of voor 3 dagen voor 40 dollar of voor een week 60 dollar. Het erge is nog dat land voor geen meter klopt!!!! want als je een ticket koopt gaat 75% van het geld naar de overheid en daar verdwijnd het... 15% is administratie kosten en 10% is bestemd voor angkor wat...om de tempels te onderhouden.

Het was echt een top dag vandaag! we hebben de mooiste tempels gezien we hebben foto's om te kwijlen en we hebben op een berg waar een tempel was de sunset gezien!! met nog duizenden andere mensen :D
Ik kan er maar weinig oververtellen want het zijn tempels van 1000 jaar oud en ze liggen een bosrijk gebied en het is een van de 7 wereld wonderen geloof ik. Voorderest zie de foto's maar!!!

Wij gaan slapen!! het is nu 23.00 en morgen nemen we de bus naar bangkok om 07.00 dan mogen we weer 12 uur stil zitten :(

Foto's komen als we in bangkok zijn!!

Groetjes van ons

  • 02 December 2006 - 17:01

    Peet:

    Steef ik hoop dat je een beetje opgeknapt bent. (Is ook niet zo erg een paar kilootjes eraf. Alex en ik vonden al dat ze er makkelijk aangekomen waren hahaha)Krijg de indruk dat cambodja meer te vertellen heeft dan iedereen denkt. Kan me ook voorstellen dat het wederom enorm indrukwekkend is. Geniet er weer van en ik ben benieuwd naar de foto's.

  • 02 December 2006 - 19:53

    Jos:

    Ik begrijp dat het best spannend is geweest daar in Cambodja. Beet je ongestructureerde boeld daar lijkt wel.
    Stef ik hoop dathet eten weer via de juiste route gaat, want anders val je te veel af. Onie je moet een beetje streng voor hem zijn.

    Veel succes en plezier in Thailand. Ik heb begrepen dat op 5 december de Koning zijn verjaardag viert. Misschien kan je even bij hem langs gaan.

    Gr.

  • 03 December 2006 - 14:09

    Rienk En @nne:

    nou weer spannend daar,gelukkig zijn er ook nog mooie dingen te zien en kijk wel uit dat steef niet te veel afvalt anders moet jij hem nog beschermen in plaats van andersom, we kijken uit naar de foto's
    groetjes

  • 04 December 2006 - 11:52

    Suuzje:

    Halloooww!:D Nouw, aangezien ik Steef net heb gesproken op MSN hoef ik niet veel over het leven hier te vertellen!:D Maaaaaar.. wat ik wel wil zeggen over die foto's: Volgens mij is Tomb Raider daar opgenomen hoor! Kan toch?! Want ziet er wel zo uit! En dat er vreselijk veel zieke mensen bestaan blijkt wel weer uit die achtelijke dingen die ze met anderen hebben gedaan.. Pff.. ziek hoor! Vond Auswitz al erg, maar dit!? Hoop dat jullie beetje voorzichtig doen, anders kom ik wel effe overvliegen om die negers van jullie af te meppen!!:P Hmm.. ook al zijn jullie nu weer in Thailand!:D
    Heej, lieffies..tot horens maar weer! Vind het nog steeds echt gaaf dat jullie dit doen, leuk om te lezen!

    Kussssss

  • 05 December 2006 - 10:23

    Amie:

    Nou dat was wel een avontuur dat Cambodja!
    Blij dat jullie weer veilig in Thailand zijn?
    De foto's zijn mooi!
    Zorg goed voor elkaar!!
    Maar dat komt wel goed met een zuster Onie en als Onie ziek wordt is er een broeder Steef!;-)

    Kus..

  • 05 December 2006 - 10:36

    Amie:

    Oja bijna vergeten!

    Jullie krijgen nog de groeten van Sinterklaas! HAHA
    Hij zij tegen mij, dat hij 2 schoenen miste dit jaar!
    Ik zij dat jullie liever bij de thaise koning waren, omdat je dan geel gekleed mag en van de Sint moeten jullie in het rood. Hij begreep het wel HAHA....;-)
    Genoeg slap geluld!!

    Bye bye....




  • 05 December 2006 - 11:31

    SINTERKLAAS:

    Vannacht miste ik inderdaad van jullie allebei een schoen,
    toen dacht ik: wat zijn die twee aan het doen??
    Direct heb ik Speurpiet de opdracht gegeven jullie te zoeken,
    maar geen Steef en Onie in 100.000 gaten en hoeken.
    Mijn laatste toevlucht was Piet R. de Vries,
    want van speuren is hij zeker niet vies.
    Hij nam direcht contact op met Sinterpol voor geheime info,
    en toen ik hoorde waar jullie zijn dacht ik: O, NO!!
    Gaat dat wel goed daar in die verre landen?
    Ik zat echt even met mn haren in mn handen!
    Maar zoals ik hier kan lezen,
    hoef ik niets te vrezen,
    want jullie zorgen goed voor elkaar,
    dus dan maar tot volgend jaar!!

    Groet, Sinterklaas!

  • 05 December 2006 - 14:29

    Ons:

    Beste sinterklaas
    met ons gaat het goed hoor! we hebben onze schoen gezet bij de lamp.. we hebben geen openhaard of verwarming.
    We hebben sinterklaas liedjes gezongen, volgens mij heeft u het niet gehoord :( We zullen het u vergeven, zo dat u niets meer hoeft te vrezen ;)

    Groetjes
    Stefan & leonie

  • 05 December 2006 - 15:43

    SINTERKLAAS:

    Hola Stefan en Leonie,

    jullie zijn toch zeker nu niet helemaal serieus?
    Wat voel ik me opeens een ontzettende kneus!
    Ik heb het helaas niet kunnen horen,
    die verdomde ouwe oren!@#$*^#>@
    Gelukkig kunnen jullie vergeven,
    want ik stond al haast op mn benen te beven...
    Ik hoop iig dat jullie er volgend jaar wel gewoon zijn,
    dat vindt iedereen vast heel fijn!!
    Nogmaals de groeten van de Sint en zijn Pieten,
    gaan jullie daar nog maar lekker genieten!

    Adios!

  • 07 December 2006 - 07:56

    Je Zusje:

    hee steef en leo
    Maus heeft een berichtje achter gelaten maar in (Hue to Hoi an) :) was fout gegaan..!!maar ik dag zeg het even want mis zien jullie het anders niet!!.. kusjesss

    o.jaaaa!! ik had sinterklaas geviert bij maikel en en en heb heel veeeeeel kadotjes gehad ;) hihihih..... sint vond mij erg lief denk ik.. ahahahaha grappie!! voor de rest alles goed met jullie. met mij wel ik zit nu op school.. ik ga weer veder met me les kusjessssss

  • 07 December 2006 - 21:48

    Tante Mar:

    leuke berichten van jullie kom maar gezond terug knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan & Leonie

Halloo Wij gaan op 3 oktober vliegen naar bangkok waar we 6 maanden gaan backpacken door Zuid Oost Azie. Als het mee zit komen hier wat verhalen te staan van onze avonturen :))

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 89283

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2006 - 04 Oktober 2006

Mijn eerste reis

05 Oktober 2010 - 30 November -0001

One way ticket

Landen bezocht: