De koning was jarig!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu De koning was jarig!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

De koning was jarig!!!

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

09 December 2006 | Thailand, Bangkok

Zo hier zijn we weer!!!

We hebben weer is wat te vertellen.

Op 3 december namen we de bus naar Bangkok
Klinkt makkelijk alleen het was wat zwaarder dan gedacht!

Normaal ga je in de bus zitten en dan begint na een uur of 8 de irritatie dat je in een bus zit en dan ga je tegen elkaar zitten klagen over de weg en het rij gedrag van de chauffeur.

De dag begon met een wandeling naar de winkel waar de bus vandaan verterkt. Wij stonden daar 6:45. Om 7 uur gingen we maar zitten op een stoel om 7:10 raakten we aan de praat met een vrouw uit maleisie die daar om 6.30 al was. Daarna duurde het nog 2 uur totdat de bus kwam, waarschijnlijk was de bus chauffeur ergens in slaap gevallen.

Wij zitten in de bus eerste stuk ging nog wel na 20 km hield de normale weg op en ging het over in onverharde zand wegen. kijk maar naar de foto's van cambodia. We kunnen je vertellen het was een flinke massage voor je kont! onderweg hebben we nog een lekkeband gehad. zo doende kwamen we om 2 uur aan bij de border waar het nogal druk was. na 2 uur in de rij te hebben gestaan waren we weer terug in Thailand! en dat was heeerlijk om weer in een beschaafde wereld terug te zijn. De mensen lachen weer naar je en maken grapjes en je kan onderhandelen over de prijs etc.
Savond's om 9 uur kwamen we aan in bangkok!!

De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en een beetje rond gekeken en een heeeeeel rustig dagje gehad!

5 december waarschijnlijk was de sint en ze bruine rakkers bij jullie. want wij hebben ze niet gezien! Wij hebben de verjaardag van de koning gevierd!! en dat was super gaaf om mee te maken.
De hoofdstraten naar het paleis waren versierd met miljarden lichtjes!! de bomen de straten de huizen alles gaf licht! overal waren grote beelden neergezet met de koning erop en overal waren vlagen en slingers weet ik het wat overal gele bloemen etc. Alle mensen liepen in het geel! geel is de kleur van de koning. Wij hadden ook maar een geel shirt aangeschaft en dat werd erg gewaardeerd door de mensen op straat. Mensen keken je aan lachte en staken hun duim op of ze raakte je even aan en knikte dat ze leuk vonden dat je er ook zo bij liep. HET WAS DRUK OP STRAAT!!! er liepen 100 duizenden mensen! en iedereen wilde op het beste plekkie staan zo zijn ze hier no eenmaal. Er werden gele kaarsjes uitgedeeld die aangingen toen de koning voorbij kwam racen in ze limo met nog 300 volg wagens en nog eens 100 politie wagens.
Daarna kwam er een vuurwerk show waar je u tegen zegt!! dat was echt mooi en groot. alleen veiligheids maatregelen kennen ze niet. Want je kon op 10 meter afstand staan waarvan het afgeschoten werd. Wij stonden aan de overkant van de straat gelukkig onder een paar bomen want er kwamen kilo's gruis naar beneden. Voorderest hebben we geprobeerd rond te lopen en ergens een cocktail te bemachtigen maar dat is niet gelukt. Alle mobiele cocktail kramen en zit plekken waar je kan zuipen waren er niet. Vanwege ze verjaardag. De mensen dronken ook geen alcohol op straat alleen maar frisdrank. Zo kun je ook feestvieren ;) Wij hebben nog wat rond gekeken en zijn naar bed gegaan. De volgende dag uitgeslapen en rustig aan gedaan wat voorbereidingen gedaan op maleisie en we zijn naar china town gegaan. Daar kun je SUPER goedkoop shoppen!! Daar kopen de mensen hun spullen in die ze op straat verkopen en je kunt er echt van alles vinden! we zitten te twijfelen of we onze vakantie verlengen omdat we zo nodig moeten shopppen in bangkok ;) maar dat is pas voor over 3 maanden ofzo :D :D :D

S'avonds hebben we ons getrakteerd op een lekkere cocktail bij de shell ( die wordt s'avonds omgetoverd tot groot terras waar je wat kan drinken!)

De volgende ochtend werd ik wakker met kramp in me buik....jahoor het was weer plee tijd. We zijn die ochtend gelijk naar het ziekenhuis gegaan! En dat was de moeitewaard!! wat een hyper modern ziekenhuis was dat zeg! Je had een zuster die je overal naar toe begeleed. Na 2 dokters kwam er navoren dat ik een bacterie had. Ik heb wat pillen mee gekregen en moest nog wel even afrekenen. 3 euro voor dokter 1, 17 euro voor onderzoek in lap en dokter 2 + betermaakkosten. 1 euro voor zuster service. en 4 euro voor zooitje pillen en een doos ORS.

Daarna heeft zuster onie goed voor me gezorgt! want ik ben alweer beter.

We zijn vrijdag op het gemakkie een ticket wezen regelen. Alleen ze zeiden bij de reisbureau's dat ze geen goedkope tickets meer hadden naar Hat yai. Alleen nog maar airco tickets dan betaal net zoveel als een vliegticket. Die goedkope tickets is met fan. Dan heb je een slaap/zit plek. met een ventilator. Wij geloofden er geen reet van. Dus zijn we naar het treinstation gegaan. Waar we weer binnen 10 minuten buiten stonden met 2 goedkope tickets.

Daarna zijn we uiteten geweest. Waar we 2 maanden geleden nog HEEEEl lekker hadden gegeten... alleen we zijn nu te verwend met het eten :( want het eten in Thailand smaakt niet zo lekker zoals in Laos en Vietnam.

Over 1 uur gaan we naar het trein station toe. waar we de trein van 15:35 naar Hat yai nemen dat is 50 km vanaf de border van maleisie. we komen daar morgen om 9:10 aan....dus het worden wat lange uurtjes zitten, liggen, staan, lopen en lol maken. en eten natuurlijk ;)

Morgen nemen we een andere trein of een bus naar Kuala Lumpur waar de visum's gaan regelen voor Indonesie en daarna gaan we een paar dagen rusten op een eiland ergens in de buurt ofzo want hebben strand nodig!!

Prettig weekend allemaal!
Drink niet teveel!!! ;)

enuh voor Suus let een beetje op die 2 apen want ze zitten achter de varkens aan.

Groetjes

Leonie & Stefan

p.s foto' s komen als we weer ergens anders zijn kabeltje zit al in de tas :D

• 09 December 2006 - 11:55

Peet:

mijn wederhelft vond het al heel lang goed gaan met je gezondheid steef. (zijn zijn woorden hoor niet de mijne!!!)Maar anyway Onie je kunt altijd nogt een carriere switch maken natuurlijk. hihi!! Ik begrijp nu ook dat je zelf de vergelijking maakt met Auschwitz, ik ben daar ook geweest en snap nu wat jij daar hebt gezien. Goede oversteek naar Maleisie en we horen jullie snel weer.

• 10 December 2006 - 17:00

Jos:

Indrukwekkend verhaal. Ik begrijp dat Cambodja geen suscces was, althans wat de mensen betreft. Voor de rest een belevenis om in je bagagemandje te stoppen. Slim om nog even langs het station te lopen. Ook in Thailand zijn ze commercieel, dus even verder kijken dan je neus lang is. Ik begrijp dat die hooligans hier in Nederland in thailand een cursus "Feesten zonder Alcohol" moeten doen.
    Nou veel plezier in Malasie.

• 10 December 2006 - 17:24

Amie En Remmie:

Hello!!

Hey steef stel je niet zo aan JOH!!! HAHA... Agg nee hoor!Het is redelijk lang goed gegaan geloof ik! Fijn dat je weer op de been bent enne RUSTIG aan he!! Jullie hebben een half jaar de tijd! Nou nu nog de helft dan! hebben jullie die koning nog de felicitaties van ons gedaan??
    Wij zijn bebieuwd hoe jullie Maleisie vinden!

De groeten aan je voeten van ons!

• 10 December 2006 - 17:30

Amie:

Er wordt beniewd bedoeld haha ikke beetje spraak gebrek! Dat komt door de Antillianen! haha je weet toch!! En trouwens echt toffe kaart wilde ik nog ff zeggen!! Hij is nog knapper dan Adje!! Ik hoop dat hij ooit de ware voor me wordt!! SSST mag Rem niet weten! Hij lijkt op Herman en die ben ik zelf al, dus dat is lastig! HAHA...

Nou Toedels !

• 11 December 2006 - 08:48

Wouter:

Haha willen ze goedkoop cocktails gaan drinken hebben ze alleen maar sappies -)
    En waarom lopen ze allemaal in het geel dat zijn ze van zichzelf toch al?!?!?!
    Suus heb lekker op ons gelet hoor.... ze had een mokkeltje van 17 jaar mee genomen en die heb heel stadhuis plein onder gekotst, moehahaha.
    Morge gaat O-legs op uitzending en ik ben weer begonnen met werken na 5 dagen vrij.... NICE.
    Veel plezier nog en schiet nou is op met die foto's joh!

Greetz

• 11 December 2006 - 09:50

Oma:

Heb bij kees en ellie jullie belevenissen gelezen en met de foto s er bij kan ik een beetje mee reizen veel plezier oma

• 12 December 2006 - 05:59

Ons:

We zitten op een eiland langkawi in Maleisie. alleen 1 nadeel ze hebben *** computers als we morgen in KL zijn zullen we nog wat foto's erop zetten. Groetjes
    Ons

• 12 December 2006 - 07:59

Inie:

Hey schatjes!!
    Nou steef gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt, doe maar rustig aan.
    ik heb weer genoten van jullie indrukwekkende verhaal.
    have fun.
    dikke kus

• 12 December 2006 - 21:12

Sabine:

Hey Onie en Steef! Super leuk om al jullie belevenissen te lezen. Echt genieten daar volgens mij (behalve ziek zijn dan). Geniet er maar lekker van en verheug me op het volgende verhaaltje. xx Sabine

• 13 December 2006 - 20:38

Hester.scheurwater:

lieve leonie
    hoe gaat het met jullie?

hier wat nieuws uit rotterdam
    david heeft al meerdere malen met tranen in z'n ogen gevraagd waar je bent en of je nog een keer langskomT!
    echt heel lief maar ook heel zielig! hij vraagt echt vaak naar je...

dat wilde ik je even laten weten, verder alles goed hier ook met elsje en leive

nog veel plezier de laatste maand!
    daaaaaaaaaaag hester

• 15 December 2006 - 12:11

Leonie:

Hey hester

Het doet mij goed dat david nog steeds naar mij vraagt!De kinderen zullen wel verandert en gegroeid zijn (zeker elsje) als ik terug kom.Ik ben erg benieuwd als ik terug kom. kom ik effe op vistie.

Groetjes leonie