Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

15 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hello

Hoe gaat het met jullie?

Een verhaaltje tegen de verveling

Met ons gaat het goed!Stefan houdt eindelijk zijn eten binnen. Dus dat is wel beter en anders is het ook maar zonde van het eten en het geld hahahaha.

Okee wat hebben wij deze dagen uitgespookt. Wij zaten in de trein naar hat yai dat was gelukkig wel te doen!Alleen hadden we de bovengedeeltes om te slapen en 2thaise vrouwtjes het onder gedeelte. Het was nog maar 7uur en ze wilde gaan slapen dus ja de bedden werden opgemaakt. Gelukkig kan je op bed nog chips eten, drinken en kaarten. S'ochtends kwamen we in hat yai aan en er stond een mannetje te wachten op ons. Waar wil je heen? Wij hadden eerst zo iets we gaan gelijk door naar kuala lumpur maar dat werd misschien beetje te gek weer 9 uur met de bus. Je komt dan s'avonds laat aan in vreemde stad en dat is ook geen pretje. Dus zijn we met een minibus naar sutan gegaan en daar de boot genomen naar langkawi (dit eiland ligt in maleisie dichtbij thailand)We checkte uit in thailand vervolgens checkten we weer in op het eiland in maleisie. Alleen we moesten 4 uur wachten voordat de volgende ferry ging. :D

Onder tussen was de tijd een uurvooruit gegaan en het was inmiddels 19:00 uur toen we daar aankwamen.

Daar hebben we een taxi genomen en opzoek gegaan naar een slaapplek.Dit ging wel een beetje moeilijk want de ene was te duur en de andere was vol. na een uurtje hadden we er eentje gevonden we hadden hem maar genomen alleen het was niet een de beste keus... de muren waren zo dun gewoon een houte wandje, Het leek net of de buren bij je in bed sliepen. Dus s'ochtends op pad voor nieuwe slaapplek.En na een tijdje zoeken en meer gezweet te hebben dan dat het nodig was. Hadden we eindelijk een plekje gevonden. Dus wij duiken de zee in, dus niet he de golven waren verdwenen en de zee leek net op meer. Het was dus wij duiken in het meer en het duurt wel effe voor je in diepe water staat. Maar zo ver zijn we niet gegaan want er zaten veel kwallen en het water was vies(noordzee alleen blauwer ;). Maar ondanks dat was het wel lekker om weer te zonnen. Hoewel je het op heetste van de dag dat gewoon niet kan doen dan verbrandt je levent. Dat komt omdat we wat dichtbij de evenaar zitten en we hebben nu een tijdsverschil van +7uur Wel lekker want nu word pas om 7uur donker in plaats van 6uur. :D

Wat ook wel grappig is in Thailand heb je de oudere mannen die zo jong meisje hebben.
In langkawi zag je weer wat anders. Hier hebben ze het volgende je hebt daar beachboy's.Dus het is het omgekeerde alleenstaande vrouwen die dan wat hebben met maleisie jonge man die op je geld uit is.Nou ja ik vindt het wel fijn dat de rollen een keertje zijn omgedraaid.

Het was wel beetje wennen om in maleisie te zijn.Er zijn veel moslims hierzo.Ze zijn wel anders dan in Nederland!!! want hier kunnen ze gelukkig wel lachen dus dat is al heel wat. Zoals jullie wel beetje weten eten we wel heel gezond, fruit en groente en veel water drinken. Gelukkig is al het eten hier HALAL zelfs de mac donald ;)

Na 2dagen in langkawi te zijn gebleven zijn we naar kuala lumpur gegaan. Eerst met de boot en daarna met de bus. We wilden met de lokale bus maar die hebben ze blijkbaar niet. Daar kwamen achter nadat we flink moeilijk hebben gedaan en op zoek zijn geweest. Wat bleek dus ze reizen hier met luxe toering cars :D :D :D wij gaan die bus in en het was niet normaal. Die zitstoele zijn zo groot dat er nog iemand naast je kan zitten (tenzij je een te dikke reet hebt :)) en je kan bijna helemaal plat liggen dus dat was heerlijk slapen. Hoewel de airco wel uit kon want na een paar uur is koud zelfs met een dekentje. Na een paar uur rijden bleek dat we aan de kant moesten de verlichten was stuk. We moesten verhuizen naar andere bus duurde weer is 3 uurtjes :)

Eenmaal aangekomen in kuala lumpur. Was het effe om ons heen kijken van waar zijn we nu weer aangekomen. Veel grote gebouwen, veel groen en toch straalt het rust uit. Dus wij zoeken naar een guesthouse nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan.Dus na een tijdje heeft stef mij gedumpt in een koffiehuis met de tassen en is hij op pad gegaan opzoek naar goedkoop plekje. Het is natuurlijk dec en dan is het hoogseizoen. Dus ze hebben de prijzen aardig omhoog gegooit. Na een tijdje (2uur) kwam stef terug met een aardig plekje om te slapen. Wat wel jammer is dat er een beetje te veel indieers zijn en die zijn niet super aardig of sociaal. Ze gaan met hun vieze schoenen zitten op de w.c bril om hun behoefte doen.Ze zijn gewoon raar!

De volgende ochtend zijn we naar de Indonesiese ambesade gegaan. Dus wij met korte broek en stef met t-shirt en ik met een hempje aan ,komen we eraan.Ohja we hadden ook slippers aan. Komen we daar mag stef er niet in omdat hij slippers aan heeft en een korte broek....En ik wel Dat was wel vaag want normaal zijn ze streng tegen vrouwen hoe ze gekleed moeten gaan :)Bij de ambesade kan je wel een 60 dagen visum regelen en op het vliegveld niet. Het is best streng want als je visum verloopt en blijft nog een maand dan kan je een gevangis straf krijgen van 5jaar. Dus dat doen we maar niet he! Dus wij snel terug met de taxi om alles te regelen, vliegticket, stef (pasfoto')en zo snel mogelijk terug.Na 2formulieren te hebben ingevult en 28 euro betaald te hebben voor de de visums gaan opgelucht terug.Wel jammer is dat ze pas over 3dagen klaar zijn en er zit nog een weekend in. Ze zijn dinsdag klaar en woensdag gaan we vliegen naar surabaya en 1feb vliegen van bali naar kuala lumpur terug.Maar dat duurt wel effe.Waarom naar surabaya omdat het goedkoper was. We zijn nu voor een retour ticket 115euro kwijt (p/p) dat valt dan wel weer mee :D Hoe we van surabaya naar bali komen zien we wel weer. We moeten nog de juiste plek zoeken voor kerst en oud en nieuw. We hebben niet veel eisen: strand, cocktails en natuurlijk lekker eten.

We missen hier wel dat je niet makkelijk loney planet (een kopie voor een paar dollar) kan kopen van maleisie en indonesie. Dus hopelijk in indonesie. Ze hebben wel echte die kosten 20 euro ofzo iets te duur!!!

We zijn vandaag naar de De Petronas Twin Towers gegaan. (het zijn die twee torens naast elkaar en daar tussen hangt een brug)we wilden naar boven maar jammer genoeg waren de kaartjes op. Die moet je s'ochtends om half 9 ophalen ze zijn gratis en binnen een uur op. dus dat komt nog wel. Daarna zijn we naar het Times Square Shopping Mall gegaan en dat is grooooooot niet normaal. Dit geloven jullie toch niet maar daar binnen is gewoon een pretpark (op de 5 verdieping) met een achtbaan die door het warenhuis gaat .Het is gewoon niet te geloven. Die achtbaan gaat lekker over de kop dus gillende mensen hoor je. Wij gaan als we terug komen uit Indonesie ook daar heen. Dan heb je ook nog 3 mega bioscopen en 1bowlingbaan van 42 banen en nog veel meer van die ongein!! en heel veel winkels met kleding !! ;) ;) :D
Het is gewoon niet normaal!!

Morgen gaan we naar melaka dat is gelukkig een busrit van 2uur als het goed is. We hebben gehoort dat het is versierd met kerstversiering en dat leuke stad is. Dan komen we maandag weer terug en dan dinsdag de laaste voorbereiding doen voor dat we naar indonesie gaan,

We hebben weer veel foto's gemaakt! we willen ze ook graag laten zien! Alleen het is vandaag geen kabeltje wat ontbreekt of dat de batterijen op zijn. neuh we hebben geen ruimte meer om foto's te plaatsen we vragen weer extra ruimte aan ze komen zo snel mogelijk!!!

En hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Groetjes Stefan en Leonie

• 15 December 2006 - 12:12

Onie:

Valt toch mee hoe lang dit verhaal is!

• 15 December 2006 - 13:06

Wouter:

5 jaar zitten?!?!?! die gasten zijn niet wijs. Maar ja als ie dr toch al een half jaar zit, waarom dan niet!!
    Wat hebben jullie toch met die foto's joh? dat vink juist zo leuk dus beter regele jullie dat ff.
    Bij ons ook alles best, O-legs is naar die zandmensen en maus ze huis schiet lekker op. Handig mannetje die dwerg!!!
    Suus gaat die weekend weer naar zo'n hakke party dus die zulle we niet zien en ik ga probere dronke te worden met maus zaterdag als ik die chagrijg zo ver krijg (hij heb trouwens gesolliciteerd!!!!)
    Ik vin eigelijk dat jullie voor nieuwjaarsaaf gewoon ff naar NL moeten komen!!! ik zal de drank koud zetten -)

Veel plezier, pas op elkaar en fijne dagen.

Ook van de midget.

• 15 December 2006 - 16:42

Rienk En @nne:

Jullie hebben weer aardig gereisd zo te zien wij zijn net terug van Limburg waar we in een villa gezeten hebben met eigen sauna, zonnebank (die heb je hier nou eenmaal nodig )en whirlpool geweldigenoten jullie genieten ook zo te zien hopen op meer foto's
    Groetjes

• 17 December 2006 - 17:44

Kees:

het was weer een hollands weekend regen wind en de tekkels uitlaten maar ik wil nog steeds jullie gids zijn

• 17 December 2006 - 19:43

Petra:

Het weekend zit er weer op, op naar de feestdagen. Afgelopen dinsdag Olaf uitgezwaaid!! of O-legs zoals ik al gelezen had. Ging gelukkig allemaal erg vlot. Hij kon vanaf 13.10 inchecken en zijn toestel vertrok al om 15.30 uur. Da's altijd nog beter dan zo heel lang wachten. Maar goed het was leuk om erbij te zijn en van wat ik inmiddels heb begrepen is hij goed aangekomen. Dit even ter informatie. Begrijp dat het "maogeske" zich goed begint te houden. (Dat is de brabantse maag)Gelukkig maar. Geniet er weer van en spreek jullie snel weer

• 17 December 2006 - 21:46

Jos:

verblindende sexy legs van stef natuurlijk. Konden ze niet weerstaan, vandaar die lange broek

• 17 December 2006 - 21:48

Jos:

by the way foto's geregeld
    Dus we verwachten weer mooie, interessante en jaloersmakende foto's

• 18 December 2006 - 11:18

Ons:

De foto's zijn aanwezig en ook nog een paar slapende mensen.

• 19 December 2006 - 10:37

Sabine:

Vet dat pretpark in de Shopping Mall, niet normaal meer!

• 19 December 2006 - 12:45

Amie:

Zo over hoofddoeken gesproken!!! Das niet normaal meer! Denk je dat er hier veel lopen....Tering! Leuk foto's! ;-)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 19 December 2006 - 12:47

Amie:

Oww en trouwens.. dat verhaal kan nog veel langer hahaha....;-)