eindelijk internet !!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu eindelijk internet !!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

eindelijk internet !!!

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

05 Januari 2007 | Indonesië, Batavia

Zo hier zijn we weer na 2 weken!!! we hebben weer genoeg meegemaakt!

Allereerst nog de beste wensen en heel gelukkig nieuwjaar!

We gaan maar even terug in de tijd!

We zijn vanuit Kuala lumpur naar melaka dat is een oude stadje ergens 150km onder KL.
Na een korte rit met een bus chauffeur die ze rijbewijs bij een pakkie boter had gekregen kwamen we aan in melaka. We werden ergens afgegooit bij het centrale busstation vanuit daar hadden we de lokale bus genomen naar het centrum. De mensen vonden het geweldig dat er 2 blanke in de bus zaten. Nadat we gedropt waren en een guesthouse hadden gevonden zijn we maar begonnen met slenteren door de stad! ze hebben nog wat oude dingen vanuit de VOC tijd en ze hebben er een super gezellige china town. Vol met kleine winkeltjes en eethuisjes. Je zag ook nog dat ze op een oude manier leefden.
Na 2 dagen zijn we terug gegaan naar KL. Daar hebben we ons visum opgehaald en ons zelf getrakteerd op een potje bowlen (neem wel winterkleding mee het was zo koud daarbinnen) en de mac natuurlijk :D

Woensdag 22/12/2006 was het vroeg opstaan om naar het vliegveld te gaan. Na 2 uur in de rij te hebben gestaan voor het inchecken konden we eindelijk naar het vliegtuig doorlopen. Vervolgens kwamen we in een nieuw vliegtuig terecht van airasia met leren stoelen! Onderweg zware turbelentie gehad sommige dachten zelfs dat we neergingen storten :D :D we hebben ook nog zo breuklijn gezien dat lag in de zee van 2 continenten. Eenmaal aangekomen in surabaya ging alles voorspoedig... een taxi zoeken naar een busstation en daar verder zoeken naar een bus die naar probolingo ging. Na 20 mensen en vele bussen gezien te hebben werd ons een dure airco bus aagesmeerd wat we niet wilden. Dus we werden naar het andere bus terminal gebracht en daar konden we een lokale bus nemen en dat hebben we geweten ook!! :D je moest voor je tas betalen omdat ie een plek in nam :) onze confortabele stoelen waren nu ijzeren banken met een dun laagje stof (goed voor je monkey ass) alle ramen stonden open totdat het ging regen brr alle ramen dicht bloedverziekend heet in dat ding! begint ook nog is het dak te lekken :P Maarja dat hoort eenmaal bij :)

De reis heeft 3 uur geduurt in die 3 uur hebben we met 10 mensen gepraat van waar je vandaan komt en nog meer van die onzin. 8 groepjes gasten die kwamen zingen Inclusief gitaar en zelf gemaakte trommels. Al die herrie wordt je niet vrolijk van :) In de bus kwamen we er ook achter dat je beter getrouwd kan zijn anders snappen ze niet dat je bij elkaar hoort. dan ben je in hun ogen geen setje maar familie of vrienden van elkaar en dat is ook weer niet de bedoeling :)
Na 3 uur werden we ergens afgegooit wat probolingo moest voorstellen. De mensen hadden het over bromo je moet naar bromo. Wij zo wat is nou weer een bromo. wij na 1 uur nadenken toch maar daar heen.... :D Oke achteraf gezien hadden we niet moeten nadenken en gewoon erheen moeten gaan want het was super!!! Na 2 en half uur door de bergen te hebben gereden en waanzinnege uitzichten te hebben gezien in het donker ;) kwamen we aan in een stadje geen idee hoe het heet. Ze hadden er 5 hotels 3 waren er dicht :) 3 restaurantjes en 6 winkeltjes en 1000en vliegen :) Wij naar het eerste hotel gegaan waar leven was en gegeten en maar gaan slapen.

De volgende dag wordt je wakker kijkt naar buiten en denkt bij je zelf waar zij we in godsnaam Zit je zomaar midden in de bergen waar het koud is :D en in de voortuin een rokende vulkaan :D :D :D :D wow dat was echt super mooi om te zien! en wij hebben foto's daarvan en die gaan we er binnenkort opzetten zodat je mee kan kwijlen. We hebben maar een dikke winter muts aangeschaft voor wel 50 cent per stuk ;)
Je moest eerst 600 meter naar beneden lopen voordat je midden in een maanlandschap terecht kwam echt zo bizar. alles was zwart grijs. vervolgens zie je 2 grote vulkanen waarvan er 1tje nog werkt.. echt super. Na 2 dagen zijn we terug gegaan naar de bewoonde wereld om een bus te nemen naar bali (denpasser).

Zoals gewoonlijk kwam de bus telaat (2 uur maar) savonds half 11 kwamen we aan in denpasser we hebben er een heerlijk soepie op... waarvan steef ziek is geworden :) en we voor 2e keer naar de dokter konden.. ondertussen waren we ook verhuisd naar sanur. Volgens de dokter had een bali bacterie en hij had wel een handjevol pillen en nog wat antibiotica. Al die rotzooi helpt prima want de volgende dag was steef weer beter!! :D We gingen maar weer is slenteren opzoek naar een eetplek. wordt onie ineens aangevallen door een mango... Die viel echt net naast er neer vanuit een boom van 20 meter... anders hadden we nu mango-Onie.
Onie was nogal onder de indruk van deze aanslag en keek vervolgens alleen maar naar boven en zag een afstapje over het hoofd en daar lag ze lang uit.. auwww dat deed zeer! een lekkere dikke schaafwond op der kniee :( De zee doet gelukkig wonderen met wondjes dus het is al weer bijna over.

We zijn vanuit satun naar padangbai gegaan. Een rustig plekje waar we wel 2e kerstdag kunnen vieren. owja voor steef geen alcohol :( vanwegen de pillen. We hebben daar een hele mooie bamboe bungelow (huis) gehad. en tot onze grote schrik zat heel de straat vol met nederlanders :( die daar iets waren begonnen... Misschien gaat steef ze duik padi daar doen. Lekker in het Nederlands :) Na wat relaxe en erg ontspannen dagen daar te hebben doorgebracht zijn we weer oppad gegaan naar Lombok. waar we ons paradijs hebben gevonden !!! maar dat later ;)

Zo dat was het ongeveer tot 28 december.
Waarschijnlijk zijn we nog wat dingen vergeten maar dat is weggespoeld ;)

Morgen komt het verhaal tot aan vandaag en ook de foto's ! !

Voor iedereen een prettig weekend!

p.s. Sabine en Luuk Heeeel veel plezier in thailand!!

Wij gaan zo maar is middag eten.

Groetjes Van ons!!

• 05 Januari 2007 - 09:17

Wouter:

Soooooo das een tijd geleden!! weer een aardig verhaaltje Spockie en Onie, altijd lekker als je net weer een nieuwe dag begint op het werk!
    Nou de kerstdagen zijn weer voorbij en ook oud & nieuw is weer pleite (ken me dr nog weinig van herinnere maar het is in elk geval geweest "-)

HIer alles best, Maus ze huis schiet lekker op, en vanmiddag heb tie een solli gesprek!! Regelmatig is Ollie nog te spotte op MSN dus die volgen we ook op de voet.
    Suus is nog steeds Suus..... dus....
    En dit weekend misschien ff een sappie doen met Sappie!!
    Mich hadden we gebeld voor oudjaars aaf maar die ging naar Lyd dr ouwe lui ofzo dus die hebbe we een tijd niet gesproken!!

Nog ff één opmerking:
    "In de bus kwamen we er ook achter dat je beter getrouwd kan zijn?!?!?!"

Bedoel uhhh.... Wie houdt jullie tegen "-)

Nou heel veel plezier nog en de groeten nog van Maus.

Tjussies

• 05 Januari 2007 - 11:55

Suusje:

Wout, wat zit je nou met Suus is nog steeds Suus joh!!:D

Maar goed, Halloooow Steefje en Oniee!! :D Goed om inderdaad weer wat van jullie te horen, soms lijk het net echt dat jullie zover van ons vandaan zitten!:P:P

Wanneer komen jullie is terug joh! Sjonge jonge.. :D

Nou, spreek jullie vast snel weer op msn!

Dikke kuszzz!!

• 05 Januari 2007 - 19:25

Mappa:

hoi gelukkig weer eens een bericht als jullie denken dat het vervoer hier goed gaat vandaag zat ik in de metro die stil stond en toen achteruit reed ik dacht als ik weer mijn huis zie stap ik uit en blijf vandaag thuis.Wij vonden sanur niet zo leuk als kuta vergeet ook niet als je kan naar ubut te gaan mappa

• 06 Januari 2007 - 09:52

Netty:

Hallo Steef en Leonie, ook de allerbeste wensen en dat het maar een goed en vooral gezond!! jaar mag worden.
    Wel blij dat we jullie eindelijk weer kunnen volgen! Geniet verder van jullie reis en we kijken uit naar de volgende berichtgevingen ;-)

• 06 Januari 2007 - 16:22

Moguh Tuindersssss:

Hier ffies een snel berichie van die lange darm..... Zo te zien gaat het goed met jullie. Hiero is het tot op heden ook nog goed uit te houwuh. Hard werken en slapen en eten. Hahaha dat zijn toch al mijn hobbies. Maare steef weet nou wel wat echte vuurwerk klappers zijn. De tyfus he. Echt vet. Maare kben er weer van tussen. Groetjes olaf

• 20 Januari 2007 - 17:49

Roosje: