Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Lombok

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

07 Januari 2007 | Indonesië, Batavia

Hallo

Zo nu het verhaal over lombok!

Na kerst zijn we naar lombok gegaan. Eerst naar de hoofdstad Mattaram om spullen in te slaan. Daar krijg je gewoon de normale prijs en daarna zijn we naar kuta gegaan. Het is daar super mooi en rustig hier en daar wat blanke mensen. Maar het gebeurde vaak dat je een restaurant alleen met zijn twee zit dus dat is best rustig. Hoewel over 2jaar hebben ze internationaal vliegveld. Dat wordt groter dan dat van bali. Ze zijn nu al in kuta bezig met voorbereiden voor de toeristen. Alleen nog paar resorts erbij en de toeristen kunnen komen. Wat zonde zal zijn want het is nu al super mooi maar ja de mensen zijn daar super arm. We hadden gelezen in de krant dat in 2004: 5,8 miljoen mensen naar indonesie zijn geweest en in 2006: 2,3miljoen mensen dus dat is aardig verschil. Veel mensen zijn ook bang enz. Maar hier zijn ze er wel de dupe van. Daardoor moeten ze veel harder werken. Als er geen toeristen zijn gaan ze op het land werken voor 7000 rp. dat is 80 eurocent ofzo. Voor 1 hele dag!!

Gelukkig was stef zijn buik alweer snel beter dus konden weer gaan drinken met oud en nieuw.
Er was een live bandje dat zou beginnen rond 8uur maar omdat daarvoor de 100ste keer de stroom uit viel begon het bandje om 10uur en snel werd het druk en gezellig met veel lokale mensen om je heen. Hier en daar verdwaalde blanke. De lokale mensen gingen helemaal los met zuipen en hier en daar ging een bord vol met paddo's voorbij :) !Want ja dat groeit gewoon in de achtertuin. Nou toen het 12 uur was ging iedereen helemaal los!! er werd 100keer je hand geschud en elke keer kon je hele verhalen vertellen waar je vandaan komt. Maar je merkt wel groot verschil tussen bali en lombok omdat lombok moslims is. De mannen praten allemaal tegen stef aan. Zelfs als ik antwoord gaf dan wachten ze net zo lang tot dat stef antwoord had gegeven en heel afentoe praat er vrouw engels maar dan tegen mij. Dus dat is lekker vaag! Maar verder was het wel een leuk feestje veel dronken mensen om ons heen dat was was wel grappig.

Op nieuwjaarsdag uitkateren en een soort van een beetje brommeren. Hier en daar merkt je wel dat in kuta veel van die schoftjes rondlopen om wat te stelen. Gelukkig niet bij ons, daarmee hebben we ook echt geluk gehad. Want soms dan zie je ze kijken van nou ik kan wel wat bij jou stelen.

We zijn woensdag wezen surfen nouja leren surfen. Hoewel wij allebei in het diepe werden gegooid. Eerst een board uitzoeken en dan met de boot naar de hoge golven. Ze waren echt super groot. Volgens mij leer normaal wat dingen op het land, nee deze gozer zei komt wel goed in het water. Dus wij naar de golven toe en hangen over je board heen en met je hoofd van de golf af en een beetje pedellen en toen kwam er een golf en onie ging heel eind mee met de golf. Dat was echt vet. Na 40 min was er wat minder leuks gebeurd stef was een golf verder dan ik en zat ook wat meer naar rechts en voordat je weet zat stef naast mij. Hij sprong van zijn board af want hij was bang dat hij mij zal er raken en ik krijg zijn board op mij been en hiel :( Dus dat deed best pijn. Dus kijk ik goed en heb ik een blauwe plek en lange snee onder mij voet AUW. Dus onze surfleraar die duwt mij en me board naar de boot en met boot naar het land. Die surfleraar vondt het wel jammer voor ons maar ja dat kan hij ook niks aan doen. Dus wij naar de dokter. Nouja de dokter was weg maar er was wel "zuster". Het was zo vies daar in het kamertje de spuiten lagen op de rond en er vlogen 100en erom heen. De prullebak.. nou je weet zo wie voor je is geweest en wat er mee gebeurd is. Dus de zuster keek er na en het was niet diep maar ze had niet goed gekijken volgens broeder stef want het was wel een lange snee (winkelhaak).

We hadden van de week een keertje storm gehad. Nou daar zeg je u tegen. Ik werd er wakker van en stef dankzij mij ook. Nou bij ons waren paar takken afgevallen maar de buren (lokale mensen) die hadden geen huis meer. De volgende dag spreek je lokale mensen en die waren super bang geweest. Ook de ferry had last van de storm die vaarde een paar dagen niet meer. We zijn vrijdag naar senggigi gegaan en zaterdag konden weer terug naar bali naar de bewoonde wereld. We hebben wel een bootrit van 6uur gehad i.p.v 4uur.

Nu zitten we in kuta bali.Het is hier best wennen al die drukte om je heen. We gaan binnenkort een ticket regelen naar flores en daar blijven we 2weken ofzo vanuit daar willen we een boot terug nemen naar lombok met een paar stops om wat leuke dingen te doen. Ohja ben vandaag nog naar de dokter geweest. Ik was meer bezig met wachten dan dat ik bij de dokter zat. Hij heeft even gekeken en zei dat het goed ging. Niet ontstoken enz en een broeder die heeft het meeste werk gedaan en de prijs was 54eur. Daarbij zat een tube zalf van 20euro en een pleister van 15 euro. Daar werdt stef een beetje pissig om!!! want ze weten dat we toch zijn verzekerd en dan verzinnen ze de gekste prijzen. grrr

Nog 2dagen en dan is stefan eindelijk jarig!Hij is hardtstikke zenuwachtig omdat hij natuurlijk ouder word hahahaha :D :D alweer 23

Dit was het wel weer z'n beetje !!!
Werkse maandag ! ;)

Groetje van ons

p.s.

Foto's komen zodra we een snellere verbinding hebben gevonden! het is hier zo traag als....

  • 07 Januari 2007 - 20:37

    Jos:

    Wij zijn ook weer back in town. Wel grappig die namen zoals lombok en flores. Komt het oude koloniale verleden van ons landje weer boven drijven. Die gasten weten wel een prijs te rekenen voor een pleister. Succes met het boeken van de reis naar Flores. Hoe is het weer daar? Hier is het waardeloos. Komende week temperaturen die normaal zijn voor de maand april.

  • 08 Januari 2007 - 11:35

    Amie:

    Onie smeer je zalf maar goed op je snee!!! HAHA..
    Hihi ik zie jullie al helemaal hangen op dat surfbord! Fijn dat jullie een leuk oud en nieuw hebben gehad!
    Ik ben benieuwd naar de foto's....

    Kuzzzzz



  • 08 Januari 2007 - 14:06

    Ons:

    Er zijn weer foto's bij het bericht (eindelijk internet)

    Groetjesssss

  • 08 Januari 2007 - 21:46

    Loenies:

    Van harte gefeliciteerd ouwe en ook nog een gelukkig nieuwjaar ook voor je meisje. Zeker wel raar om met een kerstmuts op het strand te poseren maar wij kunnen dat in nederland bijna ook.Verlang je al een beetje naar de holandse pot balletje mayo boerenkool of snert.groetjes en nog een dikke knuffel van je nichtjes en ook van ons.tot de volgende keer

  • 09 Januari 2007 - 10:28

    Amie:

    HAHAHA die foto's met die kerstmuts!! En bij de rots haha, goed uitgekozen!
    Echt mooie en grappige foto's zijn het weer!

    XXX

  • 09 Januari 2007 - 13:27

    Miranda:

    Hoi Steef en Leonie. Hier ff een berichtje van je nicht (uit Moordrecht).Sinds kort (lekker snel) lees ik jullie reisverslagen. Adres van ome Knorrie gekregen. Ben heeeel jaloers op jullie!Nog gefeliciteerd met je verjaardag en gelukkig nieuwjaar. Groetjes van de Tapy's (Otis, Beau en ikke)

  • 12 Januari 2007 - 19:52

    Fred:

    hey wanneer gaan jullie trouwen.jullie zijn nu al zo lang weg,laat even weten waar het is:)
    alless gaat best hiero.hebben jullie nog wat gedaan met je verjaardag spock?ik heb over een tijdje nieuw werk.dus er gebeurt wel eens wat hiero.spreek jullie snel.

  • 21 Januari 2007 - 19:19

    Remco:

    Hallo vakantiegangers!!
    Hoe is het daar nu, en hebben jullie het nog leuk daar of missen jullie het kikkerlandje al? Ik heb jullie fotos gezien en ben erg onder de de indruk en jaloers op jullie haha, erg mooi hoor. Ik wens jullie nog heel veel plezier en ik zal nog wel vaker een berichtje sturen. En als jullie thuis komen dan komen jullie maar even wat drinken in mijn huisje en al jullie verhalen vertellen! Tot snel!!! Groeten van Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan & Leonie

Halloo Wij gaan op 3 oktober vliegen naar bangkok waar we 6 maanden gaan backpacken door Zuid Oost Azie. Als het mee zit komen hier wat verhalen te staan van onze avonturen :))

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 89278

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2006 - 04 Oktober 2006

Mijn eerste reis

05 Oktober 2010 - 30 November -0001

One way ticket

Landen bezocht: