Floris - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Floris - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Floris

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

23 Januari 2007 | Indonesië, Batavia

We hebben weer internet na een slopende reis.

We gaan terug naar kuta bali.

Hier wat informatie over kuta bali.
Het zit ervol met aussies en andere irritante lui die denken dat ze het helemaal gemaakt hebben. Het is er zo toeristies dat je broek er van afzakt! Het is net een soort lorret of salou voor 20+ tot 60+. Je pakt de infokrant erbij om te zien waar je makkelijk een vrouwtje kan oppikken. zo gaat het er daar aan toe.
Wij vonden het 3x niks.

Brr en ik heb ook de leukste verjaardag ooit gehad!! :(
Het eten is daar zo teleurstellend dat ik er maar weer is ziek van ben geworden! gelukkig heeft zuster onie snel antibiotica gekocht! en konden we s'avonds nog wel een macie eten :) wat overigens de beroerdste mac ooit was. Er zat sla op me bigmac dat was zo smerig!!!! dat ik maar terug ben gegaan en ze vroegen waar heb je deze hamburger vandaan. Nou HIERRRR antw: Owww met grote ogen ging de hamburger door keuken en stonden ze allemaal verbaasd te kijken. Tip voor bali kuta NEEM GEEN SLA !!!

Gelukkig hebben we snel een vlucht kunnen vinden naar Floris.

Donderdag de 11e om 10:15 zou het vliegtuig gaan. Woensdag avond lag er een berichtje voor ons de vliegtijd was veranderd...naar 8:15... tsja in plaats van vertraging vertrekken we gewoon 2 uur eerder brr nog vroeger je bed uit om alles in te pakken en het was al 23:00.

Het vliegtuig dat was een antiek apparaat uit de jaren 70 werkte overigens prima! het was er alleen KOUD!!! totdat we gingen landen.
Nadat we genoten hadden van super mooie uitzichten gingen we landen. Steeds zachter vliegen en lager de landingsgestel ging uit en hij nam verder gas terug, vervolgens een bocht naar rechts om de berg heen om te landen.....alleen onie kwam met de wijze woorden ik zie koraal en het komt wel erg dichtbij... vervolgens zat ons hart in ons keel
want we scheerden over het water en we hoorden dat er volgas werd gegeven en we gingen met een noodgang omhoog om een berg te ontwijken en vervolgens gelijk de landing in te zetten. grrr
we kwamen eerst met de rechterkant hard op de grond en daarna links vervolgens slingerend en slippend over de landingsbaan... zoooo dat was best een soort van ENG !!!!! iedereen zat met grote ogen om zich heen te kijken van wow we zijn veilig geland!!!

Labuhanbajo is de plek waar we aangekomen zijn.
Wat opvalt het is er zo MOOOI.
Echt niet te vergelijken met bali of lombok.
We zaten in een hostel op een berg met een super uitzicht overzee met een zonsondergang waar je U tegen zegt.

We hebben daar gezocht naar een snorkel trip en een bezoek aan Rinca. We zijn bij een boot wezen kijken van een man die ons wel rond wilde varen... nou we kwamen bij ze boot en uhhh onze monden vielen open! want een wrak was dat!!! die zou haven niet eens halen.
Wij terug naar het hotel, daar hadden andere lui al een trip geregeld omdat ze gingen duiken en ze vroegen of we mee wilden. Dat bleek achteraf een hele goede keuze te zijn!!

S`ochtends was het kwart voor 7 ontbijten. We zaten er met ze 6e te wachten op ontbijt. Niemand was er. Onie op onderzoek uit. Bleek dus dat er 5 man in de keuken zat lekker te kletsen en lui te zijn. voorderst maken we er geen woorden aan vuil. ;)

Om half 8 zaten we op de boot 2 uurtjes varen naar de manta spot. Hier werden de snorkelaars het water in gegooit. Onie raakte in paniek na het zien van een manta! oke ze heeft er dan wel 8 gezien en steef maar 1. Want mvr was haantje de voorste ;) Het was waanzinnig!! 1 zeeschildpad gezien nog veel meer grote gekke vissen en een berg manta's (grote vis wat vliegt onder water, zoek maar op google)
Daarna lunchen en naar een onbewoond eiland echt te mooi voor woorden!! daarna verder varen naar een eiland van koraal. Daar het water in Dat was echt ZO MOOOOOI.
Na een half uur gingen we verder naar Rinca.
Opzoek naar wat van die komodo dragons zo als ze het hier noemen. Ja we hebben ze gezien! We hebben daar 2 uur rondgelopen. Wat apen gezien wilde zwijnen, buffels en van die komodo's van 3 meter!! echt super gaaf!!! Gewoon echt in het wild. Ze hadden een hert gevangen! en de laagste in rang was nog aan het genieten van de borstkast. Na 2 uurtjes rond te hebben gelopen weer de boot op om terug te gaan! s'avonds uiteten met ze alle en slaapie doen!!

Volgende ochtend verder gegegaan naar Ruteng.
Een bergstad 4 uur verder op.
We kwamen na een mooie bus rit aan in een rustige stad. Waar ze niet vaak toeristen zien.
Overal kerken en jezus en maria beelden. We hebebn daar in een houten hostel geslapen net een verdwaalde berghut.
Volgende ochtend een brommertje geregeld. Deze man kwam om 8 uur al langs met ze kind dat hij ze brommer wilde uitlenen tegen betaling aan ons. Steef met hem naar ze huis om info te krijgen over de buurt en vervolgens werden uitgenodigd voor de thee. om 4 uur smiddags.
We hebben rondgecrost 1000x hallo gezegt 900x dag gezegt 200x een gesprek aangegaan. en de mensen zijn zo gastvrij en open. Helemaal als je zegt dat je uit Holland (belenda) komt en dat heel je familie katholiek is :D Dan vragen ze je gelijk mee naar hun dorp etc.

Onderweg zoveel mooie dingen gezien! terras rijstvelden. mensen die aan het werk zijn. kinderen met bamboe karretjes die de berg af rijden. kinderen met een band en een stok die zo spelen. zwijnen in een bamboe kooi ga zo maar door.

Het mooiste was dat we terug reden en onderweg weer een foto gingen maken van het landschap. Er stond een familie die net klaar was met werken ze stonden erg verbaasd te kijken naar wat wij aan het doen waren. Onie liet de foto zien nou zulke verbaasde blikken hadden we nog nooit gezien. Eerst kijkend naar de camera daarna terug naar het landschap en dat 2x. Vervolgens werden de andere erbij gehaald. Nog maar een keer kijken of we het landschap niet hadden gestolen in onze camera. Vervolgens hard lachen. Daarna zei onie foto :D hun ''bij elkaar'' staan en er werd een foto gemaakt. Nou daarna was het een groot feest lachen gieren brullen en nog veel meer gekkigheid. Na een minuut of 5 zijn we maar weer verder gegaan. Anders hadden we daar nu gezeten.
Om 4 uur naar jerry terug gegaan. Die woont dus in een houten huis met een lap grond waar allerei gewassen worden verbouwd in een soort dorp bij de stad.
Daar werden onthaald als de verlossers. We moesten naar binnen op de "bank" zitten heel de familie werd erbij gehaald om gezellig koffie en thee te drinken met een eigen gemaakte oliebol. Nadat gingen we met hem op pad naar een plek wat hij graag wilde laten zien aan ons. Na 30 minuten lopen en 300x te hebben gepraat tegen mensen kwamen we buiten het dorp met een uitzicht over de stad de rijstvelden en de rest van de omgeving zo verschrikkelijk mooi!! daarna terug even langs het dorpshoofd om over huizen te praten zoals wij die in Nederland hebben.
Nadat gingen we naar 2 mensen die een hoogaanzien hebben in de kerk. Weer koffie drinken :) en praten over je familie en nog meer onzin. Ze deed ook de zorg voor de ouderen en alleen staande mensen in de stad. Ze had wel intresse in spullen vanuit nederland:) Of wij dat konden regelen bij onze families en vrienden etc en de kerk natuurlijk. Vervolgens hebben we onze adressen uitgewisseld en ze zeiden je kan hier altijd terecht kan. Je moet hier komen slapen dat kost jullie geen geld dan kun je met onze kinderen praten die spreken wel engels. Dan brengen we je naar me vader die spreekt nog Nederlands. echt zo lief van die mensen. We hebben beloofd om wat te sturen als we in Nederland zijn. (Als er nog mensen zijn die geintresseerd zijn we hebben het adres van ze dus geef maar een gil). alles is welkom.

Even wat uitleggen.
De mensen in Floris zijn voor 80% katholiek en ze leven nog met de gedachten gang samen zijn we sterk en zorgen we voor elkaar. De kerk zorgt voor de arme en de oudere mensen. Als je daar ook rond loopt is het net een grote familie van elkaar. Je kan overal binnen lopen je krijgt overal koffie aangeboden. De mensen zijn ook zo arm dat is niet voor te stellen. Kinderen hebben geen speelgoed of boekjes om uit te lezen. Zodra ze kunnen lopen moeten ze ook echt op hun eigen benen staan en volwassen worden.
Ze denken dus dat wij in Nederland ook nog zo leven.

Nadat zijn we terug gegaan naar Jerry's huis om zoete aardappels te eten en koffie te drinken. We dachten dat we toen klaar waren maar we moesten blijven voor het avond eten dat was goed te doen!!! Om half 9 zijn we maar naar huis gegaan omdat de volgende dag om half 7 de bus ging naar Bajawa.
We hebben die dag zoveel geleerd!!
Het was een dag om nooit te vergeten.

Dit was het weer de rest van ons avontuur komt morgen :)

We zullen zo snel mogelijk wat foto's erop gooien!!

Werkse allemaal wij gaan middag eten!

Groeten van ons

• 23 Januari 2007 - 08:53

Suusje!:

Soo.. wat n verhaal joh! Bizar joh dat mensen nog zo hecht leven allemaal! Zouden we hier ook moeten doen, zou t allemaal een stuk gemoedelijker maken! Ik kijk uit naar de foto's, ben benieuwd hoe het eruit ziet daar! En aangezien ik toch niks heb te doen, omdat ik ben gestopt met school, heb ik daar nu tijd zat voor!:)Nja..totdat ik een leuk fulltime baantje heb gevonden natuurlijk!:)
    Heb je ouwelui nog gezien Steefje, zien er nog steeds hetzelfde uit hoor..dus weet maar niet bang!:)

Spreek jullie snel weer!!Dikke kuszzz

• 23 Januari 2007 - 08:58

Amie:

Jullie zijn er weer!!!
    Zo wat een spannend verhaal man! Fijn dat jullie ongedeerd zijn.Indrukwekkend verhaal van die arme mensen. Het zal zeker veel indruk op jullie hebben gemaakt. Dan leer je stil staan hoe het anders in het leven kan! Wat hebben wij het toch goed!

Bedankt he, ik werk wel door haha.. Fijne dag en nog heel veel plezier!

KUSSSSS!!!!!!!

• 23 Januari 2007 - 11:05

Hannes!!!:

hey globe-rukkers!
    Wat een mooie verhalen allemaal.stukkie vriendelijker dan hiero!!binnekort ga ik naar hongarije met een zooitje gasten, hebben jullie nog tips????? veel liefs, hannes

• 23 Januari 2007 - 14:02

Ard,miranda&tom:

Steef&leonie.
    Hopelijk gaat alles goed en voorsdpoedig met jullie reis door het chinese wilde westen. Wat gaaf om wat dingen zo te lezen. Nu het beeld er nog bij maar bij terugkomst hoop ik dat zeker te zien te krijgen. Dingen regelen voor de trouwerij gaat ook door en ook zijn we hard aan het werk in ons eigen huis. Kom bij terugkomst snel een op de koffie. We spreken elkaar snel weer. Groetjes en liefs Ard,Miranda&tom

• 24 Januari 2007 - 13:10

Ons:

GRRRR

We zitten hier vol goede moet foto's te sorteren zijn de batterijen op!!! dat is ff bale

morgen herkansing

• 24 Januari 2007 - 15:00

Jos:

Nou je ziet het we zijn weer in de lucht.
    Bizar met dat vliegtuig. Hebben jullie die piloot niet naar zijn brevet gevraagd, of had hij hem bij de shell zegeltjes gekregen.
    Lekker relaxed daar. De doos met spullen uit Vietnam is aangekomen. De jasjes en de overhemden zitten als gegoten, dus die ben je kwijt. Broek iets te lang.
    Binnenkort even de koffie proeven. We hebben ook al gebruik gemaakt van de opiumpijp.
    Ben beniuwd naar de foto's. Wel de baterijen opladen en vergeet ook geen snoertje mee te nemen.
    Mazzel

• 25 Januari 2007 - 08:49

Ons:

ER STAAN FOTO'S op van het VORIGE BERICHT !! Van dit bericht komt nog INET IS ZO F*CKING TRAAG HIERRR en DUUR !!

• 27 Januari 2007 - 19:56

Kees:

hallo wanneer heb je mij gids nodig tevens ben ik ook sjouwer want ik vrees dat je wat verzamelt heb . je lijk je vader wel gr xx mapa

• 29 Januari 2007 - 11:45

Amie:

ZOOOOO WWWAAAUUUWWWWW!!

Als ik pot was dat had ik het wel geweten!!! Hahahaha.... Ik laat haar maar niet aan Rem zien, straks stapt hij op het vliegtuig! Hihi.. DAMMM die is lelijk!
    Volgens mij iedereen daar! Nou die man en dat kind zien er wel snoezig uit! Leuke foto's zijn het weer!

XXXXXXXXXX