Selamat pagi, - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Selamat pagi, - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Selamat pagi,

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

14 Oktober 2010 | Maleisië, George Town

Alles goed?
Zeker berenkoud in NL?
Hier niet haha het is hier moeilijk warm.

We zitten vanaf zaterdag in Penang (georgetown) en we hebben zeker niet stil gezetten.
Vergeleken met de bejaarde mannen die in ons guesthouse zitten.
Sommige zitten hier al vier jaar en doen niks anders dan een beetje interneten,tv kijken en eten ja voor je weet is je dag om zonder iets van de stad gezien te hebben.

Nou goed lekker belangrijk nu even wat wij allemaal hebben ondernomen: zoektocht naar nieuwe camera (na 3dagen zoeken is die eindelijk binnen)tempels bekeken, dagje strand, naar een vissersdorp gelopen.

Zondag 10-10-10 was ook hier een bijzondere dag mensen waren helemaal uitgelaten, overal waren trouwerijen en er werd massaal wierrook gebrand, vogels los gelaten etc etc. Steef heeft ook 9 stokjes aangestoken (voor iedere god 1 :) ) Onderweg kwamen we nog een bananen tent tegen ja je leest het goed een bananen tent! Zie foto :) Amie je mag langskomen !! bananen in overvloed.

Maandag hebben we weer aan onze stappen teller gewerkt.. We zijn heel de dag op pad geweest van Little India tot China town straatje in straatje uit eten hier eten daar :) S’avonds hoorden we geluiden in de straat achter ons.. Wat blijkt nou dat deze week wordt The Nine Emperor Gods Festival gevierd het feest duurt 9 dagen.
Ze komen met versierde karren en sommige chinezen mannen zijn in trans en hebben een speer door hun wang heen auwwwww. Wat je allemaal wel niet kan doen voor een god…Iedere tempel brengt zijn eigen offer naar de goden en zaterdag is de grote climax dan worden alle “boten” heen gezonden… Het gaat op ze Penangs volgens de lokale chinees :D Wordt vervolgd voor meer info zie:

Dinsdag zijn we naar het strand geweest alleen de zee was erg wild dus hebben we maar een strand wandeling gemaakt daarna zijn we naar een vissers dorp geweest zoals gewoonlijk stinkt het naar vis… Aan de pier lagen tal van vissers boten waarop mannen bezig waren met het dagelijks onderhoud van de netten enz. Er lag ook een boot te lossen en ja hoor Onie had weer is sjans met de bemanning… Dat sjansen ging nog wel even door want s’avonds had ze beet bij een thaise gozer die wilde kissie kissie doen… Onie heeft nu een ketting om en draagt een hoofddoek / burka :D

Woesdag: eindelijk een camera gekocht alleen het ging weer is niet vlekkeloos. We waren om 13:00 in de winkel en om 18:00 vertrokken we pas. We hadden problemen met de ATMs . De eigenaar wilde heel graag wat verkopen dus bracht ons naar een ATM een paar KM verderop. Alleen hier werkte de pas ook niet dus hij bood aan om ons naar het guesthouse te brengen. Wij hier even wat dingen gefixed en terug naar de winkel. Dit allemaal heeft een paar uur geduurd :) Wij eindelijk klaar en in de bus terug naar het guesthouse stopt de bus ermee haha altijd blijven lachen uiteindelijk waren we 21:00 thuis.

Dat was het voor nu eventjes de foto’s volgen asap.

Werkse allemaal en tot soon.

Groetjess ONS

• 14 Oktober 2010 - 07:36

Je Zusje:

Haaaay

Hebben jullie het boekje al gelezen????

En jaaa het is hier berenkout van het weekend word het savonds 1-0 grade brrrrrrr...

schiet is op johh met die fotosss!! HAHA

KUSSS

• 14 Oktober 2010 - 10:13

Amanda:

Mmmmm...dat moet ik gezien hebben! Jullie hebben het wel over de gewone bananen he hihi.. niet die bananen tent die je in Amsterdam hebt staan hahaha....;-)

En onie, blijf nou toch is van die mannen af!!! Hou haar idd maar goed aan de ketting Steef haha...

Bye bye... XXX

• 17 Oktober 2010 - 13:06

Peet:

Hallo allebei,

Ik ga een poging wagen om jullie reis van voor naar achter te beleven. Zo te horen gaat het niet anders dan de vorige keer, geduld, geduld geduld!! Zou niets voor mij zijn dat weet ik wel!! Ga ervan genieten de komende dagen, weken, maanden en ik blijf jullie volgen. Groetjes uit Oosterhout en een dikke kroel voor allebei.

Peet

• 18 Oktober 2010 - 16:18

Jos:

hier vervelend koud, maar de bus rijdt wel. Tel. verbinding doet het goed. Ben benieuwd welke mooie foto's jullie met het nieuwe toestel kunnen maken. Dus fotgrafeer ze.

Groetjes

• 01 April 2011 - 00:06