Hallloowww - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Hallloowww - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Hallloowww

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

21 Februari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Het duurt even maar dan heb je ook wat...!

Zoals gewoonlijk blijven we flexibel en passen we onze ideeën met de minuut aan :D

Na ruim 10 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we om 07:30 in Hat Yai aan om daar een trein te kunnen nemen naar Bangkok. Heerlijk we zijn weer in Thai Thai en ze beginnen gelijk met de mooiste verhalen… trein station? Hier ? Bus station ? waar dan ? Na wat praten oww ja we hebben wel een trein station alleen dat is heeeeel ver weg moet je geen taxi ? Neuh wij gaan lopen :D Oke eerste links en dan de straat uit dan kom je het tegen.. Na 10 minuten lopen kwamen we bij het trein station aan wij naar het loket….tsssk de eerste trein met slaapplaats gaat pas om 18:15… hmm dan maar naar het bus station, jeej daar hadden we meer succes. De eerste volgende bus (gepimpte mini van) ging een uur later Brr het was een rit van ruim 12 uur op de achterste rij.. met een gestoorde chauffeur met als resultaat dat je je leven veeeeeel meer gaat waarderen :P

Bangkok ja wat zullen we daar nou van zeggen het gaat met ze tijd mee! Het is nu een nog grote Kermis met nog meer mensen die heel graag gezien willen worden. Sommige onderscheiden zich nu met een hele stoere split second tatoo die je hier kan laten zetten in een van de vele tatoo shops :D en lady boys zijn hotter dat ooit daarvoor… Dus wout als je niks kan vinden hier is altijd wel wat beschikbaar :P

Maar goed wij kwamen alleen maar om een visum voor Vietnam te regelen en natuurlijk een cocktailtje te drinken. Het antwoord was simpel Visums waren extreem duur en eigenlijk niet mogelijk want de ambassade zou vrijdag de laatste aanvragen verwerken.. vanwege het chinees Nieuwjaar. tsja dan is het tijd voor een break en even rustig nadenken. Daarvoor zijn we maar naar koh chang gegaan dat ene eiland waar we de eerste week van onze eerste reis zijn geweest. Ook hier heeft de tijd niet stil gestaan.. maar het blijft een schitterend eiland. Het is alleen jammer dat er zo ontiegelijk veel sex toerisme is!!!! Na een aantal dagen te hebben gechilled en rustig wat dingen op een rijtje gezet te hebben zijn we er weer tegen aangegaan!

Op weg naar Cambodja

Tijdens de laatste kilometers naar de grens passeerden we een aantal controle posten met militairen. Hmm iets van spanningen tussen Cambodja en Thai Thai? Bij de grens aangekomen bleek dat de Thaien meer gespannen waren dan de Cambodjanen ! Het zag er als volgt uit: Aan de Thaise grens prikkeldraad en bewapende militairen en weg blokkades en de Cambodjaanse grens geen Militair of iets van spanning te zien :D In Koh Kong hebben we genoten van de heerlijke stokbroodjes met smeerkaas en zalige bakkies koffie. Ook hebben we nog een brommertje gehuurd en door de omgeving gecrost met als resultaat oranje kleding en stoflongen… Owja we hebben ook nog een fles pasties gekocht :D weer is wat anders dan rijstewijn :P

Na een aantal dagen stof happen zijn we door gereisd naar Phnom Penh een stad waar we slechte herinneringen aan hadden. Eenmaal aangekomen werd het snel duidelijk dat er veel veranderd was de sfeer, de mensen, die doordringende blik in de ogen van wat moeten we nou met ons leven was veranderd naar een blik van kracht en weer licht in de toekomst zien. Al met al voor ons was het een hele verademing om hier te zijn.

Op naar een visum bureautje het was nog chinees Nieuwjaar… dus wij hopen dat het ging lukken.. het antwoord was “ Voor jullie is de ambassade gesloten maar voor ons niet” uhh oke maar wat kost het dan.. Vandaag je paspoort voor half 5 inleveren dan heb je morgen een maand visum voor 35 dollar p/s. wow dat hebben we gelijk maar geregeld!

De rest van de dagen hebben gevuld met heeeeel veel lopen want het is super om in deze stad rond te dwalen! Er gebeurd zo verschrikkelijk veel dat het soms moeilijk te volgen is wat er allemaal om je heen gebeurd :D naja vooral als je de avond ervoor wat biertjes en wat wijntjes op heb.

We hebben nog een dag besteed aan een stukje van de geschiedenis alleen het was niet het mooiste stukje van de geschiedenis. Het ging over Pol Pot en ze bende die de macht greep in het jaar 1975 en daarna 3 jaar alleen maar dood en verderf zijde onder de bevolking. Om een heeeel lang verhaal kort te maken lees het boek “zolang glasscherven drijven” en dan krijg je een aardige indruk wat er zich af heeft gespeeld gedurende Khmer rouge. Zie foto’s (killing fields & S21)

Vrijdag was het weer zover eindelijk weer de bus in! We hadden exclusieve plaatsen naast het toilet.. Dat mocht de pret niet drukken van het bus zitten ! Na 6 uur kwamen we dan eindelijk aan in Ho chi minh city !!!!

Vietnam verhaal volgt :D

Werkse allemaal en geniet nog even van de kou!

P.s foto's worden binnenkort op de site gezet.

Dikke kus vanuit het warme Vietnam

• 22 Februari 2011 - 13:29

Roel En Karen:

He Stefan en Leonie,
    echt leuk om jullie verhaal te lezen en vooral de bus en visum-verhalen zijn erg herkenbaar..
    Wij zijn nu in Sulawesi en tot nu toe hebben we vooral gereisd maar vertrekken morgen naar de Togian islands, dat schijn echt paradijs op aarde te zijn dus we hebben er zin in!
    Jullie heel veel plezier in Vietnam gewenst en zien we jullie met de grandprix in KL?? wij hopen het!
    Groetjes X

• 01 April 2011 - 00:49

Roos:

Leuk Leuk en nog eens leuk....
    Jullie beschrijven jullie belevenissen met veel lol.... Van een afstand is het top om jullie belevenissen te lezen.

Doei doei