Afkoelen - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Afkoelen - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Afkoelen

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

25 Oktober 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Goedemiddag,

Hier gaat alles goed! We hebben weer veel beleefd de afgelopen dagen Zaterdag 16/10 stond in het teken van de laatste offer dag van de 9 emperor god Dus wij braaf naar het straatje waar een van de grootste en (rijkste)(inside information) tempels van Georgetown staat, zonder eigenlijk een idee te hebben wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.

We lopen op het gemakkie naar alle drukte toe waar mensen in het wit gespannen staan te wachten ineens beginnen ze met trommels en andere instrumenten een hoop herrie te maken wat blijkt nou dat ze de goden aan het oproepen zijn die zich dan via een houten stick uiten. Het was een heel bizar tafereel. Mensen die dat houten ding vast houden en alle kanten worden opgeslingerd.. Na een half uurtje was dat afgelopen en begonnen ze met het piercen van mensen dat ging gepaard met een hoop commotie.. (zie foto’s voor details)
en als finishing touch staken ze nog een 100 m lange ratelband af toen dat allemaal was afgelopen begonnen ze met een optocht door de stad waarbij ook die gasten met een speer door der wang over straat liepen.
Wat je allemaal niet kan doen voor een god.

Hierna zijn we maar naar huis gegaan want voor de volgende ochtend stond er een wandeling door de jungle op het programma om bij een strand schildpadden te kijken :)
Deze wandeling bleek nog behoorlijk pittig te zijn voor ons wel getrainde atleten :D

Na een 1,5 uur heuvel op en af te hebben geslenterd kwamen we zeiknat van het zweet aan bij het strand ! Waar we heerlijk hebben gezwommen en waar geen een schildpad was te bekennen.

Maandag hebben we de bus gepakt naar Ipoh waar een nacht hebben geslapen om hierna door te reizen naar the Cameron highlands jaja eindelijk na 4 jaar.

Dinsdag na aankomst hebben we een guesthouse gezocht en uiteraard gevonden. Na ons te hebben opgefrist zijn we een rondje door het stad/dorpje gaan lopen waar we in gesprek raakten met een hardwerkende local. Na een half uur te hebben gelult vroeg hij of we s’avonds bij hem wilden komen eten. Na enige twijfel hebben het toch gedaan :) Om 19:00 hadden we afgesproken op de parkeerplaats bij z’n huis. Het bleek een kamer van 3 bij 3 waar ze ook nog met ze 3e slapen. Badkamer, slaapkamer en balkon werd allemaal als keuken gebruikt. (zie foto’s) We hebben met ze 3e gekookt en hij van alles en nog wat verteld over van alles en nog wat. Dit hebben we wel 3 avonden vol gehouden. Kortom teveel om te vertellen en het was een erg bijzondere ervaring.

Deze dagen hebben we niet alleen maar gegeten en gelult maar overdag hebben we nog 2 bergen beklommen en nog wat andere wandelingen gemaakt. Met als doel om vrijdag een rustdag te houden. Alleen het is er niet echt van gekomen…

Tijdens het ontbijt kwamen Jolynn tegen (Chinese kopie van Mar ) We hadden haar een dag eerder ook al ontmoet en even zitten kletsen alleen toen hadden we een goed excuus dat we gingen wandelen.. Nu kwamen er helaas niet meer onderuit na thee te hebben gedronken moesten we mee naar vrienden, de kinderen, de andere vrienden, nog meer bekenden, en s’avonds had ze gereserveerd in een of ander Zwitsers restaurant.

Milou we hebben het boekje laten zien! Leonie moest gelijk met haar mee naar de kopieer winkel waar ze het halve boek heeft gekopieerd… Jullie worden beroemd :) verder was het een lange avond met veel gelach en het nodige bier :D onderwerpen van deze avond waren: Trouwen, mannen,lachen, trouwen, mannen,lachen en babyface… steef ze nieuwe bijnaam. Het was een soort vrouwen avond…

Zaterdag ochtend moesten we weer vroeg op om de bus te nemen naar KL. In KL doen we maar een ding en dat is shoppen.. en voor de verandering zijn we gisteravond naar de Bios geweest !

Morgen hebben we een vlucht naar Kuching dus het wekkertje gaat al om 04:00am.
We gaan zo naar bedje toe dus allemaal de groeten aan je voeten.

Groetjes,

OnS

• 26 Oktober 2010 - 15:25

Jos:

Jullie beginnen al echte locals te worden. Leuke ervaring. Jullie hebben het vakantievet er al aardig afgelopen. Vooral door gaan.
    Goede reis groetjes

• 27 Oktober 2010 - 20:02

Janet:

hay hay
    jeetje alle verhalen klinken erg leuk!!! mooie foto's ook!
    hoe gaat het met jullie?
    nog veel plezier
    x janet

• 27 Oktober 2010 - 21:34

Linda:

Hoi Leonie en stefan,
    Hoe is het met jullie?
    Wat leuk om te lezen over jullie avonturen!
    Hebben jullie iets meegekregen van de tsunami en de vulkaanuitbarsting?
    gr,
    Linda

• 28 Oktober 2010 - 19:28

Petra En Peter:

Hallo Leonie en Stefan, Leuk om jullie reisverslag te lezen. We volgen jullie hoor. Veel plezier. Liefs van ons.

• 31 Oktober 2010 - 21:53

Roos:

Haai Moppie's

Zo te lezen hebben jullie het reuze naar jullie zin. Leuk om allle belevenissen te volgen. Top verslag en foto's. Ik heb gisteren jullie geprobeert te bellen op jullie mobiel. Helaas geen reactie.
    Geniet daar lekker met ze tweetjes..... Knuffel vanuit Curacao!

• 01 April 2011 - 00:11

Roos:

Leuk om jullie verhalen te lezen.... Waar hebben jullie een Piercing gezet? HIHIHI
    Steef toch niet in je tepel!