Update - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Update

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

26 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nog steeds hier...

Happy new year ! Beter laat dan nooit

Eigenlijk hebben nog een nieuwjaarsfeest te gaan voor 2011 !! Want 3 Feb is het Chinees nieuwjaar!

Oud & nieuw was bijna zoals thuis :D Veel drank slap ouwehoeren en een goed verzorgde BBQ. Owja en onze vriend Eawasian moesten we afvoeren.. iets te veel whisky wijn en bier door elkaar gedronken :P

We zijn ondertussen een paar weken verder zonder echt spannende dingen mee temaken.

Owja Steef was nog jarig geweest Jeeej :P In plaats van een feestje te geven werden we mee uit eten genomen waar we een vette karper naar binnen hebben gewerkt en het nodige wijn hebben gedronken :P

Af en toe een tripje naar KL en wat wandelingen hier in de buurt beetje sporten en genieten van de Jungle en foto’s maken.
We hadden een appartementje wat veels te groot was ( ruim 100m2) hier zijn we tot gister ochtend gebleven .

Van onze vriend Easwasian hadden we wat pannen geleend en ons weg wijs laten maken in alle kruiden die hier te koop zijn. Met als gevolg dat we een aantal keer per week aan het koken zijn :D

Vorige week waren we uitgenodigd bij het vrouwtje die een x aantal appartementen beheerd ze had heeeeerlijk voor ons gekookt. Ja alles moest wel biologische want dat is natuurlijk veeeel gezonder en we hebben nog wat wijze Chinese lessen gehad al met al was het weer een interessante avond :P

20 Januari Thaipusam dag !

Vandaag eren we de jongste zoon van Shiva (als we het goed hebben hoor)

S’ochtends vroeg opgestaan om naar Ringlet te gaan helaas hadden we de verkeerde inlichtingen gekregen en moesten nog een paar uur wachten… Het begon pas rond 11:00 uur en wij waren er rond 08:30 dus hebben we wat rondgehangen en een flinke pot chinese thee naar binnengewerkt.
Daarna zijn we naar een soort offerplaats gelopen waar het allemaal ging gebeuren. Het werd drukker en drukker iedereen zag er op ze best uit! Er werd volop wierook gebrand en overal lagen offers, Er liepen verschillende muziek groepen die heeeeel veel herrie produceren om de mannen die zich zelf offeren (pijnigen) in trans te krijgen, oftewel het is een gezonde gaos. Er was een man bezig die zich zelf aan het snijden met een zwaard een paar vrienden van de man zagen dat we foto’s aan het maken waren en voor het wisten stonden we vooraan…ja dan hoef je niet moeilijk te doen en zie je het beter. Het was zo f*cking intens en spannend en bizar tegelijk. Na nog een paar gekke dingen zoals een bier flesje kapot bijten. Stopte de muziek en mensen begonnen met dringen om een zegening te krijgen. Tsja Steef kon er niet onderuit ze vrienden stonden erop dat hij ook ze voeten aan raakte en een stippie kreeg :D

Daarna begon deze man aan z’n terug tocht naar de tempel… Voor ons was het nog niet over! Er werden mensen gepierd en droegen hele stellages op hun hoofd om voor volgens terug te dansen naar de tempel.. Daarna kwamen de vleeshaken aanbod… Echt mega bizar eerst werden die gasten helemaal in trans gebracht om vervolgens een zooitje haken met touwen eraan in je rug te krijgen. Zodra ze erin zaten kregen ze een zooitje spreuken en zegeningen over zich heen. Waarna ze helemaal flipten, wat bleek nou dan zit die god of geest in je en dan uit je zijn gevoelens. Nou we kunnen je vertellen dit is echt zo erg bizar dat we niet weten of het nou echt of fake is. Die gasten worden onder controle gehouden door die touwen maar ze springen rennen en doen de gekste dingen met die haken in hun rug. (zie de foto’s)

Na een paar uur zijn we terug gelopen naar de tempel waar we een heerlijke maaltijd kregen :D

Het spektakel was nog niet voorbij want die gasten moesten nog terug keren.. Dat gebeurde met een hoop spektakel en gekkigheid. Zie foto’s want het is te vaag om uitteleggen.

Eind van de dag liepen we het dorp uit daar kwamen we een paar gasten tegen van de lokale sleepdienst die riepen gelijk Stoppen en met ons mee naar Tana Rata maar eerst een biertje !!! Dat was nog eens een prima afsluiting !

Eigenlijk vliegen de dagen voorbij !

Dus hebben we de plannen maar ff veranderd, komende maand maken we een trip naar Vietnam. We zitten nu in KL en pakken vanavond de bus naar Hat Yai en daarna de trein naar Bangkok.

Eindelijk weer is wat actie :D

Vrijdag zetten we de foto’s erop.

Greeeeets

O&S

• 02 Februari 2011 - 21:36

Milou:

Haaaaay

Leuke Fotos!!!
    Voor de rest alles goed??
    In NL is het weer beren Kout brrrrrrr!!!

Dikke kus

• 03 Februari 2011 - 17:10

Jos:

Al in Vietnam? Hoe was de treinreis en is het anders in Bang Kok dan in KL?
    Gekke lui die Maleiers, maar kunnen wel koken.

We wachten het nieuws af uit Vietnam.

grtz

Jos

• 19 Februari 2011 - 22:17

Petri Cor :

hoi
    Nog bedankt voor jullie smsje.
    Weet veder niet zo veel ,ben een beetje leeg.
    kusjes van de meiden.

• 20 Februari 2011 - 10:21

Corinda Holdermans:

heyy kanjers wowie wat een bloody scary pictures he! ik las dat jullie naar vietnam gaan? wanneer en tot wanneer blijven jullie daar? wij gaan over een week naar cambodja en daarna naar vietnam. ik hoop dat we elkaar ergens kunnen treffen dat zou echt super wezen. dikke kus en veel plezier he! x corinda en sergio

• 01 April 2011 - 00:43

Roos:

Wat een bizar rituelen zeg! Auuuuuuuuuuuuww die haken in je lichaam. Tijdens het lezen ging ik steeds moeilijker kijken.... Auwwwwwww