Don’t worry be happy - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu Don’t worry be happy - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Stefan & Leonie - WaarBenJij.nu

Don’t worry be happy

Door: samen

Blijf op de hoogte en volg Stefan & Leonie

11 November 2010 | Maleisië, Miri

Na een mooie tocht over een stuk wilde zee :P en een bruine rivier kwamen we in Sibu aan.

Het eerst wat opvalt is dat je in een totaal andere wereld begeeft dan Kuching of West Maleisie. Wat nou Engels als 2e taal wat nou beschaving, Eindelijk weer is gaos en handen en voeten werk om je verstaanbaar te maken :D

Wat blijkt ze zijn een dam aan het bouwen zijn en het niet zeker is dat de rivier hoog genoeg is om via het water naar boven te reizen :P dus ja dan skippen we dat stuk en gaan we met de bus naar Bintulu! Aanpassen en doorgaan is het beste alternatief bij deze hebben we besloten dat plannen tot het verleden behoord.

Zo zit je in eens in Bintulu een klein handels stadje voor de olie en hout industrie hier komt alles samen je ziet dan ook alleen maar mannen in overalls en in de restaurants worden hevige discussies gevoerd met het nodige papierwerk :D en uiteraard het nodige bier gedronken zoals Steef heeft ondervonden :P We gingen wat eten en al snel hadden we gezelschap van een Technicus die had net ze salaris gehad en vond het erg gezellig om met ons wat biertjes te drinken en van alles en nog wat te vertellen wat er zich in Bintulu afspeelt het is dus stad van de maffia…bier,sterke drank en sigaretten waren spotgoedkoop en overal in overvloed verkrijgbaar :D we hebben ook wat wijze Chinese lessen gehad en als we problemen hadden moesten we hem maar bellen. Deze vriendelijke man vond dat het Gods wil was dat hij ons ontmoete dus heeft hij maar het eten betaald en nog een paar rondjes bier besteld :P Don’t worry be happy.

Helaas ook hier valt regen met bakken uit de lucht… dus geen National park voor ons..

Ondertussen zitten we in Miri waar niet veel zinnigs over valt te vermelden.
Behalve dat de Lariam verschrikkelijke goed ze best doet om ons humeur te verpesten en vooral Onie de meest bizarre nachtmerries te bezorgen.. en dat de stadsbussen rijden wanneer ze zin hebben dus 2 uur wachten is geen uitzondering en als je naar het strand gaat moet uitkijken voor zandvliegen want anders krijg je waterpok benen zoals Steef.

Positieve is dat ze een groot zwembad hebben wat wel 0,20 cent entree geld vraagt !! en dat de meeste mensen in het ondiepe stuk blijven want ze kunnen niet zwemmen :D

Gister zijn we nog naar een National Park geweest waar we hebben gewandeld en daarna heerlijk hebben gezwommen bij een waterval. Daarna zijn we de bar ingedoken om afscheid te nemen van Onie der 26ste jaar. Hahaha de cocktails waren lekker !!

Vandaag vieren we dat Onie 27 jaar is geworden !!! We hebben alvast een doggy bag wijn gekocht :D dus dat moet goed komen

Morgen gaan we 3 dagen grot klimmen in Mulu national park wat bekend is om de Deer cave

www.mulupark.com voor meer info.

Het is alweer 18:45 uur dus tijd voor wijn !

Het gaat jullie goed tot over 4 dagen

Groeten aan de voeten

• 11 November 2010 - 11:26

Amanda:

HOERA voor Onie!!!

GEFELICITEERD oude druif van me!!!!!!!

Ik hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt!!!!

Have fun!:D

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 11 November 2010 - 18:57

Petra En Peter:

Hieperdepiep hoera,

Lieve Leonie gefeliciteerd met je verjaardag, geniet er nog van, want voordat je het weet ben je 28 kusjes,
    Petera en Peter

• 26 November 2010 - 10:46

Corinda:

heyy leonie,
    wowie, als ik je foto's ziet krijg ik ook zin om naar azie te gaan. over 2 maanden zijn we daar ook Yipie! we gaan nu eerst naar NZ. we hebben ons eigenwijze busje verkocht. over een paar dagen zijn we homeless :-(. nou meid geniet ervan en hopelijk zien we elkaar in azie.dikke kus

• 26 November 2010 - 10:48

Corinda:

o ja en ook nog gefeliciteerd he? ben een beetje laat maar ja.. alles gaat ook niet zo snel in maleisie dus je bent er wel aan gewend hopelijk.. xxx

• 01 April 2011 - 00:21

Roos:

Jaja hier ben ik weer............ Zo wat kunnen jullie drinken... of terwijl zuipen! Hihihi
    Wat is die Waterval geweldig mooi zeg! Koessie

• 01 April 2011 - 00:22

Roos:

Ik ben jullie aan het Stalken.... Eng he! Vraagje wat is een Waterpok been?